Betalen

Digitale facturen

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

Maximaal 3 werkdagen na de levering mag je een factuur via e-mail verwachten.

Wil je het facturatieadres wijzigen? Dat kan.
Neem gewoon even contact op via salessupport@solucious.be of +32 2 333 88 88.

Of je nu je bestelling betaalt bij levering of achteraf op factuur, je krijgt deze altijd achteraf via e-mail. 

Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

1. Via domiciliëring, na je levering

Laat je facturen automatisch betalen via domiciliëring. Het werkt eenvoudig: Vul een aanvraag in op ons online formulier en onderteken het mandaat. De rest verloopt automatisch!

Goed om te weten:

  • 1. Alles verloopt digitaal:
    •   - Vermijd overbodig papierwerk. Wij werken hiervoor samen met Twikey.
    •   - Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    •   - Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • 2. Verminder je administratie.
    •   - Alles verloopt automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    •   - Creditnota’s worden ook meteen verrekend
  • 3. Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch

2. Op factuur, na je levering

Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Via de betaalknop in de e-mail betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq (via het online betaalplatform Digiteal). Via overschrijving betalen kan ook. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 


De voordelen van de betaalknop?

1. Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
  - Je betaalt steeds het juiste bedrag
  - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  - De betaal-knop in de e-mail verandert van kleur wanneer je betaald hebt.
2. Betaal veilig: Digiteal is erkend door de Nationale Bank van België en wordt beveiligd door Belfius


3. Tijdens de levering

Dan betaal je via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger (dus geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail. 

Hoe laat ik mijn facturen betalen via domiciliëring?

Je kunt je facturen eenvoudig via domiciliëring laten betalen door het volgen van een paar simpele stappen.


1.  Vul je aanvraag in op ons online formulier. Wij verwerken je aanvraag zo snel mogelijk.
2.  Daarna ontvang je een uitnodigingsmail (van domiciliation@solucious.be) om je mandaat digitaal te ondertekenen
3.  Je ontvangt een bevestigingsmail met het ingevulde mandaat. Er wordt automatisch goedkeuring gevraagd aan je bank.


Krijg je goedkeuring van je bank? Alles geregeld!
Vanaf dan ontvang je telkens een e-mail wanneer er betalingen gepland staan.


Goed om te weten:
- Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch
- Ook creditnota's worden automatisch verwerkt!

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Als je op factuur betaalt zie je in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop in de e-mail. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. Ook als je de e-mail doorstuurt, werkt dit.

Mijn online betaling via smartphone is mislukt. Hoe komt dit?

Je probeerde te betalen via het online betaalplatform Digiteal, maar dit mislukte? Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

  • • Je hebt te lang gewacht om te betalen
       > Klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Je internetverbinding viel weg of is onstabiel
       > Als je internetverbinding hersteld is, klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Er is een probleem met je bank(applicatie)
      - Je hebt bijvoorbeeld geen autoriteit om met de juiste rekening te betalen
      - Er staat een limiet op het bedrag dat je kan betalen via de app
       > Contacteer je bank(app) om dit op te lossen.

 

Meer weten over hoe het platform werkt? Lees hier meer.

 

Nog meer vragen of feedback? Contacteer gerust onze klantendienst: via de chat op onze website, via info@solucious.be of bel naar +32 2 333 88 88.

Hoe werkt een creditnota?

Net als je factuur, ontvang je hiervan een e-mail met je creditnota in bijlage. Je krijgt dat bedrag terugbetaald.

Betaal je je facturen via domiciliëring? Dan verrekenen wij dit automatisch! Je hoeft dan niets te doen.

Wat ook mogelijk is: je kan dit creditnota-bedrag ook zelf aftrekken van een volgende factuur, die je dan wel via overschrijving dient te betalen.
Vermeld in je betalingsreferentie dan zeker:
1. het factuurnummer van deze creditnota
2. het factuurnummer van je te betalen factuur.

Betalingsvoorwaarden

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Bij een positieve kredietscore betaal je via factuur. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

Je betalingstermijn en kredietlimiet bepalen we ook op basis van deze score.

 

In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Om de betalingsvoorwaarden te bespreken, neem je best contact op met je accountmanager.

Leveranciersbonnen

Hoe gebruik ik kortingsbonnen die ik op Colruyt-producten vind?

Helaas kunnen we de kortingsbonnen van leveranciers op de retailproducten van Colruyt niet verrekenen op je factuur. Uiteraard kun je deze wel gebruiken voor privéaankopen in een Colruyt-filiaal in jouw buurt.

Eerste betaling

Hoe betaal ik mijn eerste levering?

Bij positieve kredietscore kan je betalen via factuur na de levering. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

 

Anders via Bancontact, Visa of Mastercard bij levering. Let op, wij aanvaarden geen cash.