Belangrijke info, maatregelen en FAQ omtrent Corona covid-19

Solucious staat ook nu voor je klaar
als betrouwbare foodservicepartner

ruim assortiment van food en non-food

eenvoudig online bestellen

bezorgd op jouw locatie, met aandacht voor de preventieve maatregelen

SNELLE LINKS:


-

Solucious blijft instaan voor een betrouwbare dienstverlening

Informatie rond onze producten en/of jouw bestelling vind je makkelijk en eenvoudig terug op onze bestelwebsite. Altijd en overal.


Beschikbaarheid van ons assortiment

Onze stock aan food en non-food producten en de aanvoer van nieuwe producten blijft ruim voldoende om aan je vraag te voldoen*.
Je kan zoals steeds online onze stock checken. Op die manier heb je altijd en direct het overzicht en zekerheid over de levering van je bestelde producten.

*Met uitzondering van desinfecterende handgels die wegens grote vraag tijdelijk uit stock is bij onze leveranciers.


Gemakkelijk online bestellen

Bestellen doe je snel en eenvoudig online via pc, tablet of smartphone. Dit kan je doen 24/7, op het moment dat het jou past.


Je bestelling aanpassen of annuleren

De strengere maatregelen van de overheid hebben wellicht impact op jouw organisatie en je bestelling. Ben je genoodzaakt om je bestelling aan te passen of te annuleren? Daar gaat Solucious flexibel mee om. Lees hier hoe.


Een betrouwbare levering

Ook in uitzonderlijke omstandigheden zorgen we voor continuïteit in leveringen. We leveren je aangekochte producten binnen de afgesproken levertermijn. Onze bezorgers houden zich hierbij strikt aan de preventieve maatregelen met betrekking tot hygiëne en afstand.


De beschikbaarheid van onze klantendienst

In de huidige situatie houden we onze medewerkers van de klantendienst zo veel mogelijk beschikbaar voor dringende vragen van onze professionele klanten in de zorgsector. Voor je vragen, raadpleeg eerst onze veelgestelde vragen.
Vind je jouw vraag hier niet tussen? Contacteer dan onze klantendienst via chat, e-mail of op +32 2 333 88 88. Onze klantendienst is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag: 8u - 17u30.

Preventieve maatregelen
van Solucious

Gezondheid en veiligheid van ons allen primeert

We blijven inzetten op jouw veiligheid en die van onze bezorgers.
Zij houden zich aan de maatregelen inzake hygiëne en afstand houden en beperken zoveel mogelijk directe contacten.

Onze bezorgers:

1. dragen een mondmasker
2. ontsmetten na elk gebruik de betaalterminal
3. leveren je bestelling aan de voordeur/loskaai (en gaan dus niet meer in je gebouw)
4. nemen de lege bakken bij een volgende levering terug mee
5. verwachten dat leeggoed en lege bakken klaarstaan aan de voordeur/loskaai

-

Steunmaatregelen
horeca

Ondernemers gaan een onzekere tijd tegemoet en dat ligt ons nauw aan het hart. De overheid voorziet extra steunmaatregelen.
Welke tegemoetkomingen voorziet de overheid voor jouw horecazaak?

>  We verzamelden ze hier in een handig overzicht.

Tijdelijke samenwerking voor medewerkers
in technische werkloosheid

Deze uitzonderlijke tijden vragen om extra initiatieven om onze horeca te ondersteunen. Zowel Colruyt Group als Solucious, het foodservicebedrijf van Colruyt Group, nemen hierin hun rol op. Als premium partner ondersteunt Solucious het initiatief Horeca Comeback. Daarnaast zet Colruyt Group in op een tijdelijk samenwerkingsinitiatief voor horecamedewerkers in technische werkloosheid. Als horecamedewerker kan je o.a. tijdelijk aan de slag in o.a. onze winkels van Colruyt en OKay of in de productie Fine Food.

> Meer info.

Registreer je horecazaak
voor #HorecaComeback

Het online platform horecacomeback.be is één van de grootste ondersteuningsprogramma’s ooit voor de Belgische horeca. Dit initiatief kwam tot stand door een samenwerking over alle concurrentie grenzen heen. Het is een oproep aan alle horecaklanten om in actie te schieten en jou als ondernemer te steunen. Solucious ondersteunt als premium partner dit initiatief om je zaak meer financiële ademruimte te geven.

> Meer info.


-
-

Vragen in verband met corona covid-19

Ik heb een dringende vraag, hoe bereik ik zo snel mogelijk de klantendienst van Solucious?

 
Om snel een antwoord te krijgen op je vragen, volg je het volgende stappenplan:

  1.           1. Lees eerst onze algemene veelgestelde vragen en de veelgestelde vragen over Corona hieronder. We werken deze constant bij.
  2.           2. Het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantendienst: 
  1.                     1. Stuur een e-mail naar info@solucious.be
  2.                     2. Of chat via onze website
  3.                     3. Of bel naar +32 2 333 88 88

  
Onze klantendienst is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8u tot 17u30.

In de huidige situatie houden we onze medewerkers van de klantendienst zo veel mogelijk beschikbaar voor dringende vragen van onze professionele klanten in de zorgsector. 

 

Welke preventieve maatregelen neemt Solucious?

 
Gezondheid en veiligheid van ons allen primeert. We herhalen dagelijks via meerdere kanalen de algemene maatregelen m.b.t. hygiëne en afstand met onze medewerkers en volgen dit op de werkvloer op. Ook onze bezorgers houden zich strikt aan deze maatregelen.

Vandaar tijdelijk een aangepaste dienstverlening.


Je bezorger:

  1.           1. levert je bestelling aan de voordeur/loskaai (en betreedt je gebouw niet meer)
                               - neemt de lege bakken bij een volgende levering terug mee
                               - verwacht dat leeggoed en lege bakken klaarstaan aan de voordeur/loskaai 
  2.           2. beperkt directe contacten, houdt afstand en volgt de regels rond hygiëne
                               - begroet je van op afstand
                               - vraagt je een eigen balpen te gebruiken voor het ondertekenen van documenten
  3.           3. houdt rekening met jullie preventieve maatregelen

Mijn bedrijf/organisatie neemt nog extra maatregelen omtrent Corona covid-19. Informeren jullie de bezorgers hierover?

 
Van zodra je ons informeert over extra maatregelen bij jou, maken wij hierover afspraken met onze bezorgers. 

Contacteer dus snel onze klantendienst hierover. 

           1. Stuur een e-mail naar info@solucious.be.
           2. of chat via onze website
           3. of bel naar +32 2 333 88 88

 
Onze klantendienst is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8u tot 17u30.

 

Is er voldoende voorraad van de producten?

 
Ja, onze stock en de dagelijkse aanvoer van voedingsproducten blijven ruim voldoende om aan jullie vraag te voldoen.
Je kan steeds online onze stock checken. Op die manier heb je de zekerheid over de levering van je bestelde producten.

 

Kan iedereen in deze crisissituatie bij Solucious bestellen?

 
Enkel wanneer je over een ondernemingsnummer beschikt, kan je bij Solucious bestellen. Wij leveren voedingsartikelen aan de professionele keukens van o.a. ziekenhuizen, woonzorgcentra, cateraars, bedrijven en horeca.

 

Tijdelijke uitzondering hierop zijn ziekenhuismedewerkers. In de huidige situatie willen we nog meer onze maatschappelijke functie invullen en zetten we onze dienstverlening ook in voor  zorgmedewerkers in ziekenhuizen. Zo verliezen zij na hun shift geen tijd aan boodschappen doen. Meer info.

 

Kan ik op dit moment een bestelling plaatsen bij Solucious?

 
Ja, online bestellen via pc, tablet of smartphone, op het moment dat het jou past, blijft mogelijk 24/7. Ook in uitzonderlijke omstandigheden zorgen we voor continuïteit in leveringen. 

 

Ik had reeds een bestelling geplaatst, zal ik deze ontvangen?

 
Ja, in de huidige situatie blijft Solucious inzetten opeen betrouwbare levering aan je organisatie. Er wijzigt niets aan de overeengekomen levertermijnen.

 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen of annuleren?

 
Ja, Solucious gaat flexibel mee om met het aanpassen en annuleren van bestellingen.

  1.           1. Je bestelling aanpassen?
              Je kan tot 2 dagen voor leverdatum je bestelling aanpassen. Dit doe je eenvoudig 24/7 online bij 'Mijn bestellingen' op onze website.
  2.           2. Je bestelling  volledig annuleren?
              Neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst op +32 2 333 88 88, via de chat op onze website of via info@solucious.be.

 

Zo help je ons onze capaciteit optimaal te benutten voor klanten uit de zorg die het echt nodig hebben.

 

-

.

Klik hier voor een overzicht van alle nieuwsberichten.