Zoekresultaten voor: Hoe koppel ik mijn bestel- facturatie- of beheerssysteem met Solucious?

Hoe koppel ik mijn bestel- facturatie- of beheerssysteem met Solucious?

Gemak en efficiëntie in de keuken. Bij Solucious weten we hoe belangrijk dat is. Daarom koppel je nu ook rechtstreeks je eigen bestelsysteem of platform met dat van Solucious. Dat betekent dat je met één druk op de knop een bestelling aan Solucious doorgeeft, gewoon vanuit je eigen bestelsysteem.

Welk systeem je ook hebt, we zoeken graag mee naar de beste koppeling. Net daarom onderscheiden we drie verschillende integraties:

1. Integraties om je bestellingen te plaatsen. Dat kan via:

a. Webservice (API)

b. OCI*

c. EDI (+ Babelway)

2. Integraties om info over je levering te ontvangen in je eigen systeem.

3. Integraties om facturen digitaal in je eigen systeem te zien via SAP, Oracle, Peppol, Basware of Mercurius.

*Hier werken onze IT’ers nog volop aan. Nog héél even geduld tot najaar 2023.


Klinkt handig? Dat is het zeker! Als partner en expert begeleiden we je maximaal in de koppeling van jouw systeem met dat van ons. We zorgen ervoor dat onze specialisten alle technische details regelen en met je doorlopen. Klik hier voor meer informatie of neem onmiddellijk contact op.

Krijg ik vervangproducten wanneer ik mijn bestelling plaats via een Excel-bestand ?

Wanneer je een Excel-bestand oplaadt, heb je onderaan een zone met producten waarvoor er zich een probleem stelt. Alle niet-bestelbare producten staan hierin. Vervangproducten voor deze niet-bestelbare producten zoek je eenvoudig op via jouw lijstje, historiek of de zoek.

 

Wie kan de leverbon raadplegen?

Iedereen met een login op solucious.be kan de leverbon raadplegen. Heb je je eigen bestelsysteem? Of bestel je via Webservice (API), OCI of EDI (+ Babelway) ? Ook dan heb je de mogelijkheid je bestellingen via solucious.be te raadplegen. 

Krijg ik korting wanneer ik grotere hoeveelheden bestel?

Je vindt bij heel wat producten een hoeveelheidskorting. Dat betekent dat je vanaf een bepaalde hoeveelheid een lagere prijs krijgt.

Heb je regelmatig grote volumes nodig? Contateer jouw accountmanager om alle voorwaarden te bespreken (betalingstermijn, tarieven, leverschema, …). Wie je accountmanager is vind je terug op Mijn Solucious. Hier vind je ook zijn/ haar gegevens.

Hoe kan ik een herhaalbestelling plaatsen?

Bestel vlot opnieuw dezelfde producten. Dit doe je eenvoudig door:

- het opladen van jouw excellijst.
- het werken met ‘Mijn lijstjes’ op onze website. 
- producten toe te voegen via ‘Mijn historiek’ . Lees hier hoe.
- producten toe te voegen via Lopende of Geleverde bestellingen in ‘Mijn bestellingen’: klik op ‘Open als lijst’ en voeg zo producten toe aan je actief winkelmandje.

Hoe kan ik mijn bestelhistoriek bekijken?

Je vindt je bestelhistoriek op 2 plaatsen terug als je ingelogd bent:
1. In de hoofdnavigatie onder 'Historiek'
Hier vind je alle producten uit je bestelhistoriek. Net zoals in het volledige assortiment kun je er eenvoudig door browsen. Producten die we niet meer aanbieden, krijg je ook niet meer te zien.


2. In de hoofdnavigatie onder 'Mijn lijstjes'
Je krijgt alle producten uit je bestelhistoriek in de vorm van een lijst te zien in het derde tabblad. Zo bestel je je favoriete producten nóg sneller.

Hoe plaats ik een bestelling?

Heel eenvoudig: via onze webshop. Registreer je eenmalig online, stop de gewenste producten in je winkelmandje en kies de leverdatum. Standaard leveren we 2 werkdagen later: bestel je bv. op maandag, dan leveren we woensdag. Eventuele aanpassingen kun je één dag op voorhand (tot 11 uur) doorgeven (zie schema).Het minimum bestelbedrag is 150 euro(excl. btw en leeggoed). Vanaf 300 euro valt de leverkost (15 euro, excl. btw) weg.

Hoeveel moet ik betalen voor mijn bestelling?

Het totaalbedrag van je bestelling kun je op elk moment raadplegen via ‘Mijn winkelmandje’.

Let op! Er kan een klein prijsverschil zijn tussen de originele bestelbon en de uiteindelijke factuur. Sommige artikelen hebben immers een dagprijs. En de prijs van gewichtsartikelen wordt bepaald door het exacte gewicht.


Ook goed om te weten:

- Het minimale bestelbedrag bedraagt 150 euro (exclusief btw en leeggoed).
- Er is een logistieke bijdrage van 15 euro (exclusief btw en leeggoed) voor elke bestelling. Deze valt weg bij bestellingen vanaf 300 euro (exclusief btw en leeggoed).
- Bestel je artikelen met statiegeld? Dan vind je dat bedrag apart vermeld in het subtotaal op je factuur.

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Plaats je bestelling voor 17u* op dag 1. Dan leveren we dit 2 dagen later, op dag 3.

* Horecaklanten kunnen hun bestelling plaatsen tot 23u. Let op, bepaalde producten moet je wel voor 17u bestellen. Je herkent ze aan het klokje. Extra meldingen op de website en in je winkelmand houden je op de hoogte.

Je krijgt altijd de vroegst mogelijke leverdatum te zien bij het kiezen van je leverdag. Ook de deadline om je bestelling te plaatsen zie je dan duidelijk staan.

Bestel- en leverschema:
Maandag -> Woensdag
Dinsdag -> Donderdag
Woensdag -> Vrijdag
Donderdag -> Maandag
                     -> Zaterdag (Meer info)
Vrijdag -> Dinsdag
Zaterdag -> Dinsdag
Zondag -> Woensdag


In uitzonderlijke gevallen, als het echt ontzettend druk is, kan de levertermijn langer worden. 

Werk je in de horeca- of zorgsector? Bel dan onze medewerkers via +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be om een vaste leverdag af te spreken.

PS: Je kan je bestelling ook aanpassen. Lees hier meer