1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Zoekresultaten

Zoekresultaten voor: Mijn online betaling via smartphone is mislukt. Hoe komt dit

Mijn online betaling via smartphone is mislukt. Hoe komt dit?

Je probeerde te betalen via het online betaalplatform Digiteal, maar dit mislukte? Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

  • • Je hebt te lang gewacht om te betalen
       > Klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Je internetverbinding viel weg of is onstabiel
       > Als je internetverbinding hersteld is, klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Er is een probleem met je bank(applicatie)
      - Je hebt bijvoorbeeld geen autoriteit om met de juiste rekening te betalen
      - Er staat een limiet op het bedrag dat je kan betalen via de app
       > Contacteer je bank(app) om dit op te lossen.

 

Meer weten over hoe het platform werkt? Lees hier meer.

 

Nog meer vragen of feedback? Contacteer gerust onze klantendienst: via de chat op onze website, via info@solucious.be of bel naar +32 2 333 88 88.

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering vind je je factuur online bij 'Mijn bestellingen' en ontvang je deze via e-mail. Als je op factuur betaalt, zie je online en in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. .

Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

1. Via domiciliëring, na je levering

Laat je facturen automatisch betalen via domiciliëring. Het werkt eenvoudig: Vul een aanvraag in op ons online formulier en onderteken het mandaat. De rest verloopt automatisch!

Goed om te weten:

  • 1. Alles verloopt digitaal:
    •   - Vermijd overbodig papierwerk. Wij werken hiervoor samen met Twikey.
    •   - Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    •   - Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • 2. Verminder je administratie.
    •   - Alles verloopt automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    •   - Creditnota’s worden ook meteen verrekend
  • 3. Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch

2. Op factuur, na je levering

Na je levering vind je je factuur online bij 'gefactureerde bestellingen' en ontvang je deze via e-mail.
-> Via de betaalknop in deze e-mail & online betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq. Dit loopt via het online betaalplatform Digiteal.

Via overschrijving betalen kan ook. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 


De voordelen van de betaalknop?

1. Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
  - Je betaalt steeds het juiste bedrag
  - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  - De betaal-knop in de e-mail verandert van kleur wanneer je betaald hebt.
2. Betaal veilig: Digiteal is erkend door de Nationale Bank van België en wordt beveiligd door Belfius


3. Tijdens de levering

Dan betaal je via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger (dus geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail en vind je deze online bij 'Mijn bestellingen'. 

Wanneer betaal ik de factuur van mijn kampbestelling?

Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Je 3% korting op kampbestellingen wordt herrekend op het einde van deze factuur.

Je betaalt ten laatste op de vervaldag. Dit is makkelijkst door te klikken op de Digiteal-betaalknop in de e-mail met je factuur. Zo betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconic via een online betaalplatform.


De voordelen van de betaalknop

  • Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
    - Je betaalt steeds het juiste bedrag
    - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  • Betaal veilig: erkend door de Nationale Bank van België
  • Herkenbaar:
    - Factuur nog niet betaald? Op de blauwe knop staat ‘Betaal nu’
    - Factuur betaald via het online betaalplatform? De blauwe knop in de e-mail wordt meteen groen. Op de knop staat ‘Betaald’.
    - Dit werkt ook als je de e-mail doorstuurt naar iemand.


Betalen via overschrijving is ook mogelijk. Vermeld dan zeker je factuurnummer in je betalingsreferentie.

tl_files/content_resources/Homepage/Leveranciers-banners/Homepage Slider Sopromo Social/2020-01 januari/MONSTER_540X185PX_FR_V2_4.jpg

Hoe laat ik mijn facturen betalen via domiciliëring?

Je kunt je facturen eenvoudig via domiciliëring laten betalen door het volgen van een paar simpele stappen.


1.  Vul je aanvraag in op ons online formulier. Wij verwerken je aanvraag zo snel mogelijk.
2.  Daarna ontvang je een uitnodigingsmail (van domiciliation@solucious.be) om je mandaat digitaal te ondertekenen
3.  Je ontvangt een bevestigingsmail met het ingevulde mandaat. Er wordt automatisch goedkeuring gevraagd aan je bank.


Krijg je goedkeuring van je bank? Alles geregeld!
Vanaf dan ontvang je telkens een e-mail wanneer er betalingen gepland staan.


Goed om te weten:
- Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch
- Ook creditnota's worden automatisch verwerkt!

Wanneer ontvang ik mijn levering?

We hanterenvaste leverdagenen -uren. Zelfs zaterdagleveringen zijn mogelijk. Via track-and-trace weet je perfect wanneer je bezorger komt!

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Bij een positieve kredietscore, betaal je via factuur. De betalingstermijn en kredietlimiet worden ook op basis van deze score bepaald.
In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Hoe werkt een creditnota?

Net als je factuur, ontvang je een creditnota. Deze krijg je op solucious.be en via e-mail. Je krijgt dat bedrag terugbetaald.

Betaal je je facturen via domiciliëring? Dan verrekenen wij dit automatisch! Je hoeft dan niets te doen.

Wat ook mogelijk is: je kan dit creditnota-bedrag ook zelf aftrekken van een volgende factuur, die je dan wel via overschrijving dient te betalen.
Vermeld in je betalingsreferentie dan zeker:
1. het factuurnummer van deze creditnota
2. het factuurnummer van je te betalen factuur.