Nu de horeca terug mag opstarten, werd het initiatief #HorecaComeback beëindigd. Een mooi initiatief met een nog mooier eindresultaat: er werd voor € 1.001.117 aan horecawaardebonnen gekocht! Goed voor gemiddeld €15.000 verkochte bonnen per dag.

Online platform om horeca te ondersteunen


Het online platform horecacomeback.be was één van de grootste ondersteuningsprogramma’s ooit voor de Belgische horeca. Dit initiatief kwam tot stand door een samenwerking over alle concurrentie grenzen heen. Het was een oproep aan alle horecaklanten om in actie te schieten en jou als ondernemer te steunen.

Samenwerking tussen diverse horecapartners

De snelle verspreiding van het coronavirus heeft op korte tijd een grote impact nagelaten. Ook op de horeca: de verplichte sluiting was een streep door de rekening van vele zaken.
Als foodservicebedrijf van Colruyt Group vonden wij het enorm belangrijk om onze maatschappelijke rol op te nemen. We gingen meteen over tot actie. Toen het initiatief #HorecaComeback werd opgericht, ondersteunden wij dit met veel plezier als premium partner. Samen met onder andere Coca-Cola, Gault&Millau, Pepsico en meer.

Waarom we meteen overtuigd waren van #HorecaComeback

We geloofden hierin, omdat het een samenwerking was tussen de ganse keten: van eindconsumenten en horecazaken, over grossiers en leveranciers, tot sectororganisaties en zelfs de overheid. Met in het centrum: de horecazaak.

Resengo bouwde een platform voor de realisatie van dit initiatief: horecazaken konden zich eenvoudig registreren, net zo eenvoudig kochten consumenten waardebonnen van hun favoriete horecazaken. De kosten hiervoor? Die werden gedragen door de premium partners. Zo hadden horecazaken enkel onmiddellijke inkomsten, zonder één cent te moeten uitgeven.

Massale reacties

Alle partners van #HorecaComeback investeerden om zo veel mogelijk eindconsumenten in te lichten over dit initiatief. Want hoe meer mensen het initiatief kennen, hoe meer verkochte waardebons en hoe meer opbrengst voor de horeca. Zelf deelden we dit massaal op onze sociale media en communiceerden we dit via onze website, e-mails en advertenties. Door de samenwerking en communicatie van alle partners hebben we samen een mooi eindresultaat bereikt. En dat smaakt naar meer! Want samenwerking brengt ons verder in deze moeilijke tijden.

Meer dan #HorecaComeback alleen

We ondersteunden niet alleen #HorecaComeback, maar ook andere, tijdelijke initiatieven. Zoals tewerkstelling van horecamedewerkers in tijdelijke werkloosheid binnen Colruyt Group. Het ontzorgen van zorgmedewerkers bij hun dagelijkse boodschappen. En wij leverden ook tijdelijk aan huis bij particulieren.

Benieuwd hoe we jouw horecazaak ook nu nog ondersteunen?


Zoek je efficiëntie in je horecazaak? Reken op Solucious, het foodservicebedrijf van Colruyt Group.
Solucious staat ook nu voor je klaar als betrouwbare foodservicepartner. We blijven instaan voor een betrouwbare dienstverlening.

ruim assortiment van food en non-food, op maat van jouw zaak

eenvoudig & snel online bestellen

vlotte en betrouwbare levering op jouw locatie

met aandacht voor de preventieve maatregelen

Kies je type zaak om verder te gaan: