Info 18/05 om 18u

 

 Ben je ziekenhuismedewerker en wil je tijdelijk blijven bestellen bij Solucious? Registreer je online als particulier. Kies uit het volledige assortiment, we bezorgen het op jouw locatie.  Lees hier de veelgestelde vragen.

Waarom kunnen zorgmedewerkers in de ziekenhuizen tijdelijk bij Solucious bestellen?

Solucious is het foodservicebedrijf van Colruyt Group. Wij werken voor professionele klanten waaronder horeca, scholen, ziekenhuizen, woon-zorgcentra, cateraars, bedrijven en overheden. In de huidige situatie willen we des te meer onze maatschappelijke rol opnemen en onze capaciteit tijdelijk inzetten om ook medewerkers in de ziekenhuizen te helpen.  Zo verliezen ze geen tijd aan boodschappen doen.

Wij blijven in deze bijzondere tijden instaan voor een betrouwbare levering aan al onze klanten. In het bijzonder de keukens van ziekenhuizen, woon-zorgcentra en andere zorginstellingen rekenen ook nu op onze diensten. Hun bestellingen krijgen prioriteit.  Voor de bestellingen van ziekenhuismedewerkers maken we afspraken per ziekenhuis. Het ziekenhuis bepaalt wie voorrang krijgt, wat de levermomenten- en locatie zijn en hoe de betaling verloopt. Het ziekenhuis communiceert deze afspraken met zijn medewerkers.

 

Neemt mijn ziekenhuis deel aan dit initiatief?

Op dit moment is er een samenwerking met 13 ziekenhuissites: UVC Brugmann, UZ Leuven, Jan Yperman, Maria Middelares Gent, St Lucas Gent, CHR Citadelle, OLV Aalst, AZ Rivierenland Bornem en Rumst, Inkendaal Vlezenbeek en 3 campussen van GZA Group: St Augustinus, St Vincentius en St Jozef.

Wil je weten of dit ook in jouw ziekenhuis wordt opgestart? Contacteer dan de facilitaire diensten van je ziekenhuis.

 

Mijn ziekenhuis neemt niet deel aan dit initiatief. Kan ik bestellen?

Ja, je kan bij ons als particulier bestellen. In de huidige situatie willen we des te meer onze maatschappelijke rol opnemen en onze capaciteit tijdelijk inzetten om ook particulieren te helpen die niet tot in de supermarkt raken.

Lees hier de veelgestelde vragen particulieren.

Lees hier hoe je je als particulier kan registreren

 

Mijn ziekenhuis neemt deel, hoe bestel ik? 

Hoe plaats ik een bestelling?

Je bestelt online 24/7 via pc, tablet of smartphone, op het moment dat het jou past. Je kan zowel droge als verse voedingsproducten bestellen. Je kan momenteel geen diepvriesproducten bestellen.

De werkwijze:

  • Je meldt je aan via www.solucious.be met het klantennummer (BExxxxx) of gebruikersnaam en paswoord: ******** die je ontvangt van je werkgever.
  • Je kan nu artikelen toevoegen aan je winkelmand voor de eerstvolgende beschikbare datum van levering in het ziekenhuis waar je werkt. 
    Pas op!
    Check even of je winkelmand leeg is. Indien ja, geen probleem, je kan beginnen bestellen. Indien neen, gelieve dan in te loggen met een ander BE nummer/gebruikersnaam, gezien dit nummer in gebruik is door een andere collega. Of log later in wanneer je collega zijn bestelling heeft afgerond. De winkelmand zal dan opnieuw leeg zijn.
  • Ben je klaar met je bestelling? Dan krijg je de vraag om een orderreferentie in te vullen: vul hier je voornaam en naam in. Let op! Indien dit niet ingevuld is, kunnen we jouw bestelling niet verwerken.
  • Klik nu op “bestelling plaatsen” rechts onderaan de pagina. Je bestelling is verstuurd.
  • Je werkgever ontvangt hiervan een bevestiging.

 

Welke producten kan ik bestellen?

Om het ziekenhuispersoneel zo makkelijk en efficiënt mogelijk een keuze te laten maken, hebben we in de droge voedingsproducten een selectie gemaakt van 500 courante artikelen. In de categorieën verse en gekoelde voeding zijn alle artikelen uit ons assortiment beschikbaar. Sommige producten zijn enkel verkrijgbaar in grote hoeveelheden. Diepvriesproducten kunnen niet besteld worden.

 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na het plaatsen van je bestelling ontvangt je werkgever onmiddellijk een bevestigingsmail. Dit betekent dat je bestelling ontvangen en verwerkt wordt. De levering plannen we op de datum zoals vermeld in de bevestigingsmail.

Dit is een uitzonderlijke situatie waarbij we zeer snel deze extra dienstverlening voor ziekenhuismedewerkers opzetten, via je ziekenhuis.  We kunnen daarom jou geen bevestiging van je bestelling sturen. Je kan je bestelling na versturen niet meer aanpassen of annuleren.

 

Zijn er extra leverkosten verbonden aan mijn bestelling?

Neen. In deze uitzonderlijke situatie beslisten wij om de gebruikelijke leverkost niet aan te rekenen voor ziekenhuismedewerkers.

 

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Je kan je bestelling betalen bij afhaling. Betalen kan enkel met volgende elektronische betaalmiddelen: Bancontact, Visa, MasterCard. Je kan niet betalen met cash, maaltijdcheques, Payconiq of andere betaalmiddelen.

 

Waarom zijn de producten bij Solucious duurder dan bij Colruyt of Collect&Go?

Standaard zit in onze prijs voor professionele klanten ook onze dienstverlening zoals rondhalen van producten en extra leverservices verrekend. Daarom zijn producten mogelijk duurder dan in de winkel.

In dit initiatief naar ziekenhuispersoneel opteren we ervoor om hen aan uitzonderlijke voorwaarden te laten aankopen. Zo willen we de winkelprijs zo dicht mogelijk benaderen.

 

Hoe krijg ik mijn bestelling?

Jouw werkgever heeft een afhaalpunt voorzien, met de nodige aandacht voor de voedselveiligheid en de huidige hygiënemaatregelen. Je kan volgens de interne afspraken in jouw ziekenhuis, je bestelling afhalen en betalen.

 

Wanneer levert Solucious?

Wij leveren momenteel op weekdagen, niet in het weekend. We werken met een minimum levertermijn van 2 werkdagen.  Na het inloggen, kies je je gewenste moment. Je kan dit kiezen in functie van jouw werkschema.

Voorbeelden van leverdagen:
Plaats je je bestelling op maandag (voor 17u), dan kan deze ten vroegste woensdag geleverd worden.
Plaats je je bestelling op vrijdag (voor 17u), dan kan deze ten vroegste dinsdag geleverd worden.*
Plaats je je bestelling op zaterdag of zondag (voor 17u), dan kan deze ten vroegste woensdag geleverd worden.*

*Je bestellingen verwerken we niet in het weekend.

 

Er zit een fout of beschadigd artikel in mijn bestelling, kan ik dit omruilen?

Enkel bij ontvangstname kunnen we een fout of beschadigd artikel verrekenen. Kijk dus zeker bij ontvangst alle artikelen na.

 

Wat doe ik met de blauwe bakken/leeggoed?

 Je kan de blauwe bakken/leeggoed nadien binnenbrengen bij Collect&Go of in de winkels van OKay en Colruyt. Zij verrekenen deze onmiddellijk voor jou.

 

Kan ik jullie klantendienst contacteren?

In de huidige situatie houden we onze medewerkers van de klantendienst zo veel mogelijk beschikbaar voor dringende vragen van onze professionele klanten in de zorgsector.

We hebben een aantal veel gestelde vragen gebundeld op deze pagina. We werken deze constant bij.

Je antwoord toch niet gevonden? Contacteer dan de verantwoordelijke voor de afhaling in jouw ziekenhuis.

 

Kan ik na de COVID-19 crisis klant blijven bij Solucious?

Solucious richt zich naar professionele klanten waaronder horeca, scholen, ziekenhuizen, woon-zorgcentra, cateraars, bedrijven en overheden. In de huidige omstandigheden nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid op en willen wij vanuit Colruyt Group zo veel mogelijk mensen van voedingsmiddelen voorzien. Daar werkt Solucious graag aan mee.
Wanneer de situatie zich stabiliseert, focust Solucious zich opnieuw 100 % op het leveren aan professionele klanten.