Je kunt ook de onderstaande onderwerpen doorzoeken.
Ja! Je ontvangt 5 uur voor je levering een track-and-tracelink in je mailbox*.
Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).
Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.
* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.
We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.
Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.
Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.
We leveren in heel België aan dezelfde voorwaarden.
Ook als je bijvoorbeeld een vestiging hebt in Charleroi en eentje aan de kust.
Op vraag leveren we ook zonder extra kost in de grensregio's buiten België, wanneer deze 20à30 km buiten de grens liggen in Frankrijk, Nederland en Duitsland.
Contacteer hiervoor je account manager.
Voor KMO’s of grote ondernemingen, zijn er
standaard 3 mogelijkheden:
- Voormiddag (van 8u30 tot 12u)
- Namiddag (van 13u tot 17u)
- Hele dag (van 8u30 tot 16u)
Voor klanten in de horeca- of zorgsector is het mogelijk een vaste leverdag af te spreken en/of een aangepast tijdsblok te kiezen voor de levering. Bel hiervoor naar onze medewerkers op +32 (02) 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.
We leveren op alle weekdagen.
Op zaterdag leveren we aan horecazaken en grootkeukens (meer info).
We leveren niet op zondag.
Voor klanten in de horeca of
zorgsector is het mogelijk om (een) vaste leverdag(en) af te spreken.
Bel daarvoor
naar onze medewerkers op +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.
Solucious levert ook op
zaterdag tussen 5u en 13u (met een levervenster van 4 uur). Zaterdaglevering is mogelijk
voor horecazaken en grootkeukens in heel België.
Vragen?
Onze klantendienst staat voor je klaar.
De klantendienst is geopend op volgende tijdstippen:
Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen
Of contacteer je accountmanager.
Op wettelijke feestdagen is Solucious gesloten. Dit betekent dat we die dag je order niet verwerken of leveren.
Indien je levering normaal gezien op de feestdag valt, bundel je de bestelling met die van je vaste leverdag ervoor of erna. Houd rekening met bestelartikels die je meer dan 2 werkdagen op voorhand moet bestellen.
Indien je levering 1 of 2 dagen na de feestdag valt, houd er dan rekening mee dat je een dag vroeger je bestelling moet plaatsen. Je controleert makkelijk op voorhand de uiterste besteldatum op onze website. Hier lees je hoe je dat doet.
Ja. Er
zijn wel enkele voorwaarden:
1. Via de trap: we leveren tot maximum 1 verdiep en/of maximaal 20
treden. De trap mag bovendien geen draaitrap zijn.
2. Via de lift: we leveren op elke etage indien het mogelijk is om met
een steekwagen in de lift te gaan.
We leveren tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Indien gewenst stapelen we ook af. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.
Ja. Onze medewerker stapelt je bestelde producten af tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.
Ontbreken er artikelen in je levering, zijn producten vervallen of beschadigd en heb je deze dringend nodig? Bel naar ons SOS Solucious noodnummer: 02/333.88.88. Dan zoeken we samen naar een oplossing.
Wanneer bereikbaar?
Maandag - vrijdag: 7:00 - 17:30 uur
Zaterdag: 7:00 - 13:00 uur
Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’
en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu.
Hier krijg je een overzicht van alle
klanten en leveradressen waar jij toegang toe hebt.
Wil je eenmalig op een ander
adres laten leveren?
Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief
leveradres’ aan en vul het adres in.
Standaard ontvang je je bestelling in rolcontainers. Grote volumes leveren we op aanvraag op pallet.
We verrekenen de dragers bij de levering. Hieronder vind je een overzicht van de prijzen:
- Groene EPS-bak: 3,86 euro
- Kleine blauwe bak: 0,90 euro
- Grijze bak: 10 euro
- Rolcontainer: 150 euro
- Tussenlegger rolcontainer: 12 euro
- Europallet: 22 euro
- Plastic pallet: 45 euro
De bezorgers nemen alle leeggoed (bakken, rolkarren en andere dragers) mee die beschikbaar zijn op het moment van de levering.
- Zet het leeggoed op de leverdag klaar voor een vlotte terugname. We laden geen bakken uit.
- Let op! Deze worden niet teruggenomen als het onveilig is voor onze bezorgers door beschadiging.
Je leverbon is beschikbaar voor alle leveringen vanaf februari 2023. Een leverbon blijft beschikbaar in "Mijn bestellingen" > "Geleverde bestellingen" tot 18 maand na levering.
Iedereen met een login op solucious.be kan de leverbon raadplegen. Heb je je eigen bestelsysteem? Of bestel je via Webservice (API), OCI of EDI (+ Babelway) ? Ook dan heb je de mogelijkheid je bestellingen via solucious.be te raadplegen.
Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs. 1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
|
Op je leverbon vind je een overzicht van de producten die je ontvangt bij levering & het totaalbedrag.
Je krijgt deze leverbon enkel digitaal. En dus niet meer op papier van je bezorger.
1. 5 uur voor levering is je leverbon online beschikbaar. Je vindt deze op 2 manieren
2. Bij je lopende en/of geleverde bestellingen klik je op de knop 'Bekijk je leverbon’.
of
3. Je vindt een online overzicht van alle producten die geleverd én niet geleverd* worden. Ook de aantallen en prijzen vind je terug.
*Uitgezonderd diepvriesproducten.
4. Liever een pdf? Klik bovenaan het overzicht op het pdf-icoon om je leverbon te downloaden als pdf.
Absoluut! We verrekenen je leeggoed en nemen het mee bij elke levering. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we je om je leeggoed juist te sorteren. 1. Sorteer alle flessen per merk in de overeenkomstige bak.
- niet of fout gesorteerd is |
Na het vullen van je winkelmandje op solucious.be kies je je gewenste leverdag waarop je je bestelling wenst op te halen. Selecteer vervolgens alternatief leveradres en kies voor afhaalpunt Meiser. Je bestelling ligt op je gekozen leverdag klaar. Aan de ingang van de Colruyt Professionals winkel in Meiser word je verder begeleid.
Waar: Leuvensesteenweg 510, 1030 Schaarbeek (aanmelden ingang van de Colruyt Professionals Meiser).
Openingsuren:
Dat verschilt van levering tot levering. Om onze operationele werking zo efficiënt mogelijk te organiseren, kunnen we je helaas geen vaste bezorger toewijzen.
Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op.
Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.
Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.
Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom.
Dezelfde betrouwbare service
In het kader van groene mobiliteit, leveren we in Antwerpen, Brussel, Gent en Mechelen ook met de fiets. Dit via onze partner Foodsprint.
Dat is niet alleen goed voor het milieu, meer fietsen op de weg betekent ook minder wagens in de stad.
Onze bezorger levert met respect voor de koude ketting:
Verder verloopt alles zoals je van ons gewend bent.