1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Ondersteuning

Ondersteuning

Aankoopstatistieken

Hoe vraag ik statistieken van mijn aankopen aan?

Je statistieken vraag je snel en makkelijk aan via Mijn Solucious.

  1. 1. Log je eerst in.
  2. 2. Ga dan naar Mijn Solucious > Mijn Statistieken.
  3. 3. Duid de gewenste periode aan en geef je klantennummer(s) in.
  4. 4. Vervolgens ontvang je binnen de 5 minuten een e-mail met een overzichtelijk Excelbestand. Hierin vind je alle informatie zoals de bestelde producten met hun prijs, hoeveelheid, datum en het aankoopbedrag. Je kunt desgewenst ook een extra ontvanger toevoegen.

Eigen bestel-, facturatie- of beheersysteem

Hoe koppel ik mijn bestel- facturatie- of beheerssysteem met Solucious?

Gemak en efficiëntie in de keuken. Bij Solucious weten we hoe belangrijk dat is. Daarom koppel je nu ook rechtstreeks je eigen bestelsysteem of platform met dat van Solucious. Dat betekent dat je met één druk op de knop een bestelling aan Solucious doorgeeft, gewoon vanuit je eigen bestelsysteem.

Welk systeem je ook hebt, we zoeken graag mee naar de beste koppeling. Net daarom onderscheiden we drie verschillende integraties:

1. Integraties om je bestellingen te plaatsen. Dat kan via:

a. Webservice (API)

b. OCI*

c. EDI (+ Babelway)

2. Integraties om info over je levering te ontvangen in je eigen systeem.

3. Integraties om facturen digitaal in je eigen systeem te zien via SAP, Oracle, Peppol, Basware of Mercurius.

*Hier werken onze IT’ers nog volop aan. Nog héél even geduld tot najaar 2023.


Klinkt handig? Dat is het zeker! Als partner en expert begeleiden we je maximaal in de koppeling van jouw systeem met dat van ons. We zorgen ervoor dat onze specialisten alle technische details regelen en met je doorlopen. Klik hier voor meer informatie of neem onmiddellijk contact op.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Niet tevreden over een bestelling? Meld je eventuele klacht binnen de vijf dagen na aankoop via info@solucious.be  of via telefoon op het nummer op +32 2 333 88 88. Onze medewerkers doen er alles aan om zo snel mogelijk een geschikte oplossing te vinden.

Ontbrekende producten bij levering

Word ik verwittigd als er onverwacht een product in mijn levering ontbreekt?

We verwittigen jou op voorhand als een besteld product door een onverwachte situatie toch ontbreekt in jouw levering.


Wanneer en hoe?

  • • Zodra wij dit weten, jij ook. Je ontvangt meteen een e-mail: één dag, enkele dagen of weken voor levering.
  • • 5 uur voor je levering vind je de info bij Mijn bestellingen in je digitale leverbon: een overzicht van alle producten in je levering, incl. de ontbrekende.
  • • Enkel in uitzonderlijke gevallen is er geen e-mail op voorhand. Bv. als er iets misloopt bij het uitladen of onderweg, ... Dat lossen we natuurlijk zo goed mogelijk op. 


Alternatief?

  • • Je ontvangt een alternatief product, als dat beschikbaar is. Tenzij je dit zelf niet wil. Je kan dit ook weigeren bij levering.
  • • Of kies zelf je alternatief tot 2 werkdagen voor levering: pas je bestelling aan en vervang het ontbrekend product.

Kwaliteit van de geleverde producten

Hoe garandeert Solucious de kwaliteit van mijn producten?

Jou een onberispelijke kwaliteit van onze verse producten garanderen. Dat is ons doel.
We beschikken dan ook over de nodige toelatingen en erkenningen van het FAVV (Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen).

In ons HACCP-plan nemen we alle beheersmaatregelen op om de kwaliteit en de voedselveiligheid van geleverde producten te garanderen:


Controle bij receptie
We controleren alle voedingsmiddelen bij ontvangst op hoeveelheid, verpakking, etikettering, houdbaarheid en temperatuur. Alleen producten die aan álle normen voldoen, aanvaarden we.
Opslag
Tijdens de opslag registreren en bewaken we de temperaturen in koelcellen en diepvriezers automatisch.
Traceerbaarheid
Bij elke bestelling die we klaarmaken, registreren we intern welke producten we in welke hoeveelheden en op welke datum uitleveren. We monitoren ook via een intern voorraadbeheersysteem vanaf wanneer we een bepaalde houdbaarheidsdatum uitleveren.
Transport
Gekoelde artikelen en diepvriesproducten vervoeren we in gekoelde vrachtwagens zodat de koudeketen gegarandeerd blijft.
Bezorging
Bij de levering controleren onze bezorgers samen met jou of alle bestelde producten aanwezig zijn en of aan alle kwaliteitseisen is voldaan (o.a. intacte verpakking, houdbaarheid, temperatuur, ...).
Audits
Ons intern kwaliteitssysteem wordt bewaakt door middel van interne en externe audits, uitgevoerd door het FAVV en/of certificerende instellingen.


Onze certificaten
Als betrouwbare foodservicepartner beschikt Solucious over de nodige kwaliteitscertificaten om de voedselveiligheid en de kwaliteit van de producten die we aan onze klanten leveren te kunnen garanderen.
Hieronder kan je al onze certificaten in detail bekijken en downloaden.  

Certificaat IFS Wholesale Bornem   (English version)

Certificaat IFS Wholesale Beersel (Lot)   (English version)

Certificaat BIO

Certificaat ACS G-039 Bornem

Certificaat ACS G-039 Lot

Certificaat Halal

Referentiebewijs Inclusief ondernemen

Contactinformatie

Hoe kan ik jullie contacteren?

Je vindt onze contactinformatie overal terug op de website.

 

Om het je makkelijk te maken, gebruiken we verschillende kanalen:
- Chat is online: je mag een antwoord verwachten binnen 20 sec
- Chat is niet online: je mag een antwoord verwachten binnen 1 werkdag
- Mail: je mag een antwoord verwachten binnen 1 werkdag
- Contactformulier: je mag een antwoord verwachten binnen 1 werkdag
- Telefoon: je mag antwoord verwachten binnen 20 sec

 

We zijn geopend op volgende tijdstippen:

Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen

 

Let op: je kunt via deze kanalen geen bestelling plaatsen. Dat kan enkel online via de website. Uiteraard staan onze medewerkers wel paraat voor meer info over producten of prijzen!