1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Zoekresultaten

Zoekresultaten voor: Hoelang moet ik op voorhand bestellen voor mijn jeugdkamp?

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Plaats je bestelling voor 17u* op dag 1. Dan leveren we dit 2 dagen later, op dag 3.

* Horecaklanten kunnen hun bestelling plaatsen tot 23u. Let op, bepaalde producten moet je wel voor 17u bestellen. Je herkent ze aan het klokje. Extra meldingen op de website en in je winkelmand houden je op de hoogte.

Je krijgt altijd de vroegst mogelijke leverdatum te zien bij het kiezen van je leverdag. Ook de deadline om je bestelling te plaatsen zie je dan duidelijk staan.

Bestel- en leverschema:
Maandag -> Woensdag
Dinsdag -> Donderdag
Woensdag -> Vrijdag
Donderdag -> Maandag
                     -> Zaterdag (Meer info)
Vrijdag -> Dinsdag
Zaterdag -> Dinsdag
Zondag -> Woensdag


In uitzonderlijke gevallen, als het echt ontzettend druk is, kan de levertermijn langer worden. 

Werk je in de horeca- of zorgsector? Bel dan onze medewerkers via +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be om een vaste leverdag af te spreken.

PS: Je kan je bestelling ook aanpassen. Lees hier meer

Wordt mijn bestelling op of na een feestdag geleverd?

Op wettelijke feestdagen is Solucious gesloten. Dit betekent dat we die dag je order niet verwerken of leveren.

Indien je levering normaal gezien op de feestdag valt, bundel je de bestelling met die van je vaste leverdag ervoor of erna. Houd rekening met bestelartikels die je meer dan 2 werkdagen op voorhand moet bestellen.

Indien je levering 1 of 2 dagen na de feestdag valt, houd er dan rekening mee dat je een dag vroeger je bestelling moet plaatsen. Je controleert makkelijk op voorhand de uiterste besteldatum op onze website. Hier lees je hoe je dat doet. 

Word ik verwittigd als er onverwacht een product in mijn levering ontbreekt?

We verwittigen jou op voorhand als een besteld product door een onverwachte situatie toch ontbreekt in jouw levering.


Wanneer en hoe?

  • • Zodra wij dit weten, jij ook. Je ontvangt meteen een e-mail: één dag, enkele dagen of weken voor levering.
  • • 5 uur voor je levering vind je de info bij Mijn bestellingen in je digitale leverbon: een overzicht van alle producten in je levering, incl. de ontbrekende.
  • • Enkel in uitzonderlijke gevallen is er geen e-mail op voorhand. Bv. als er iets misloopt bij het uitladen of onderweg, ... Dat lossen we natuurlijk zo goed mogelijk op. 


Alternatief?

  • • Je ontvangt een alternatief product, als dat beschikbaar is. Tenzij je dit zelf niet wil. Je kan dit ook weigeren bij levering.
  • • Of kies zelf je alternatief tot 2 werkdagen voor levering: pas je bestelling aan en vervang het ontbrekend product.
Krijg ik een bewijs van levering?

Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.

Digitale leverbon1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
Deze krijg je digitaal en op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering).
- 5 uur voor levering beschikbaar
- online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website)
of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)

Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt.
Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.


digitaal ontvangstbewijs2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed.
Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.



Krijg ik als jeugdkamp een bewijs van levering?

Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.

Digitale leverbon1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.

Deze krijg je digitaal en op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering).
- 5 uur voor levering beschikbaar
- online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website)
of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)

Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt.
Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.


digitaal ontvangstbewijs2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed.
Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.



Hoelang blijft dit vervangproduct staan?

In je historiek wordt het product automatisch toegevoegd nadat je het bestelt.
In jouw lijstje blijft het vervangproduct met het blauwe driehoekje staan tot je het product verwijdert. 

Hoelang blijft mijn leverbon beschikbaar?

Je leverbon is beschikbaar voor alle leveringen vanaf februari 2023. Een leverbon blijft beschikbaar in "Mijn bestellingen" > "Geleverde bestellingen" tot 18 maand na levering. 

Hoe plaats ik een bestelling?

Heel eenvoudig: via onze webshop. Registreer je eenmalig online, stop de gewenste producten in je winkelmandje en kies de leverdatum. Standaard leveren we 2 werkdagen later: bestel je bv. op maandag, dan leveren we woensdag. Eventuele aanpassingen kun je één dag op voorhand (tot 11 uur) doorgeven (zie schema).Het minimum bestelbedrag is 150 euro(excl. btw en leeggoed). Vanaf 300 euro valt de leverkost (15 euro, excl. btw) weg.

Voor welk assortiment kan ik bij Solucious terecht?

Ons assortiment is uitgebreid, gevarieerd en doordacht. Van droge voeding en (ultra) verse voeding over dranken, diepvriesproducten en non-food. Zowel van A-labels als eigen merken. Lactose- of glutenvrij, suiker- of zoutarm, eiwitrijk… you name it! We voorzien zelfs een thema-assortiment bij speciale gelegenheden.In bulk of geportioneerd. Voorbereid of kant-en-klaar. In kleine of grote verpakking. Kies wat het best bij jouw keuken past! We hebben meer dan 11.000 producten uit voorraad leverbaar!

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

1. Bestelling aanpassen

Tot 2 werkdagen voor je levering (voor 17u) is het mogelijk om je geplaatste bestelling aan te passen. Voeg producten toe of verwijder producten. Let wel, dit kan enkel online! Als nieuwe klant is dit pas mogelijk de werkdag na je registratie.
--> Ga naar 'Mijn bestellingen' / 'Lopende bestellingen' en klik op 'Wijzig' bij de bestelling die je wenst aan te passen.

Klik hier voor meer info.


2. Extra producten bijbestellen

Horeca- en grootkeukenklanten kunnen op vraag nog maximaal 10 producten toevoegen (niet verwijderen!) tot 1 werkdag vóór de levering (tot 11u).

  • --> Je kan alle producten toevoegen, behalve de bestelartikelproducten, die je herkent op de website met het label D+2, D+3,…
  • --> De hoeveelheid van je oorspronkelijke bestelling kan je niet meer aanpassen op dag B.
  • --> NIEUW vanaf 17/04: bestel ook ultraverse producten bij! Bekijk hier de producten die je 1 dag voor levering nog aan je bestelling kan toevoegen.


Deze ‘bijbestelling’ registreren we als een nieuwe bestelling voor dezelfde leverdag. Maar, voor je totaalbedrag rekenen we je hoofd- en bijbestelling samen

  • --> De logistieke bijdrage van € 15 betaal je slechts 1 keer
  • --> en valt weg als het totaalbedrag € 300 (van je hoofd- en bijbestelling, exclusief btw en leeggoed) overschrijdt.


De bestelhoeveelheden van je oorspronkelijke bestelling en je bijbestelling worden niet gecumuleerd.

  • --> Hoeveelheidskortingen zullen dus enkel geldig zijn op de 'aparte' hoeveelheden (in je oorspronkelijke bestelling apart van je bijbestelling).
  • --> Voorbeeld: je bestelt vijf eenheden van een bepaald product. En koopt via een bijbestelling nog eens vijf eenheden van datzelfde artikel. Je betaalt twee keer de eenheidsprijs. Dezelfde redenering geldt voor promoties vanaf stuks.


Klik hier voor meer info.


Als nieuwe klant is dit pas mogelijk de werkdag na je registratie en bestelling.