Zoekresultaten voor: Waarom krijg ik mijn levering via de fiets?

Waarom krijg ik mijn levering via de fiets?

In het kader van groene mobiliteit, leveren we in Antwerpen, Brussel, Gent en Mechelen ook met de fiets. Dit via onze partner Foodsprint.  

Dat is niet alleen goed voor het milieu, meer fietsen op de weg betekent ook minder wagens in de stad.

Onze bezorger levert met respect voor de koude ketting: 

  • - De fiets is speciaal uitgerust met een gekoelde container met temperatuurcontrole.
  • - Enkel bestellingen van droge voeding en verse producten.
  • - De levering komt toe in groene bakken. Dus niet op een rolcontainer of pallet.

Verder verloopt alles zoals je van ons gewend bent. 

Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?

Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom


Dezelfde betrouwbare service

  • - Je volgt je levering eenvoudig via track-and-trace.
    Nadien ontvang je via e-mail ook je digitale ontvangstbewijs
  • - Je ontvangt je levering op pallet of in groene EPS-bakken.
  • - De bezorgers nemen retours, leeggoed, palletten en bakken weer mee.
Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.

Krijg ik een bewijs van levering?

Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.

Digitale leverbon1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
Deze krijg je digitaal en op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering).
- 5 uur voor levering beschikbaar
- online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website)
of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)

Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt.
Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.


digitaal ontvangstbewijs2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed.
Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.



Krijg ik als jeugdkamp een bewijs van levering?

Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.

Digitale leverbon1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
Deze krijg je van je bezorger bij levering.

Zo weet je exact welke producten je effectief geleverd krijgt.


digitaal ontvangstbewijs2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed.
Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.



Ik krijg een suggestiedatum voor levering - kan ik dat veranderen/wat is de impact?

De datum die wordt voorgesteld, is de vroegst mogelijke leverdatum. Je kunt deze datum bevestigen of steeds een latere leverdatum kiezen.

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

Maximaal 3 werkdagen na de levering mag je een factuur via e-mail verwachten.

Wil je het facturatieadres wijzigen? Dat kan.
Neem gewoon even contact op via salessupport@solucious.be of +32 2 333 88 88.

Of je nu je bestelling betaalt bij levering of achteraf op factuur, je krijgt deze altijd achteraf via e-mail. 

Waarom deze spaaractie?

Solucious bestaat 10 jaar. Om deze verjaardag te vieren, belonen we jou graag als trouwe klant.

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’, en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu. Hier krijg je een overzicht van alle leveradressen en klanten waar je toegang toe hebt. Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren? Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan. Het volstaat om het formulier in te vullen.
Wil je je adres permanent wijzigen of een nieuwe adres toevoegen?  Contacteer onze klantendienst via mail op salessupport@solucious.be.

Hoe beheer ik mijn gegevens?

Heel eenvoudig: via Mijn Solucious op onze website. Hier krijg je een overzicht van lopende en geleverde bestellingen. Ook je klantgegevens en unieke diensten (bv. zaterdagleveringen) zijn hier zichtbaar. Vragen stellen of een retouraanvraag indienen, kan ook! Verwacht je vandaag een bestelling? Dan volg je die hier zelfs via track-and-trace.