1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Zoekresultaten

Zoekresultaten voor: Welke dag wordt er geleverd?

Welke dag wordt er geleverd?

We leveren op alle weekdagen.
Op zaterdag leveren we aan horecazaken en grootkeukens (meer info).
We leveren niet op zondag.

Voor klanten in de horeca of zorgsector is het mogelijk om (een) vaste leverdag(en) af te spreken.
Bel daarvoor naar onze medewerkers op +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Hoelang zijn mijn producten minimaal houdbaar op de dag van de levering?

We doen er alles aan om producten met een zo lang mogelijke houdbaarheidsdatum te bezorgen. Hieronder vind je een lijst met de minimale houdbaarheid per artikelsoort. De dag van de levering is inbegrepen.

 

Gekoelde producten: minimaal 10 dagen houdbaar
Voorbeelden:
* Eieren: gekookt en gepeld / vloeibaar / gepasteuriseerd
* Verpakte kazen, room en boter

Uitzonderingen:

Minimaal 2 dagen houdbaar:
* Voorverpakte americain natuur
* Voorverpakte verse vis
* Voorverpakt vers konijn, wild en gevogelte
* Voorverpakte en bewerkte versneden-geschilde aardappelen / groenten / fruit (AGF)


Minimaal 3 dagen houdbaar:
* Verse fruitsappen / melk (niet-gepasteuriseerd)
* Vers bereide maaltijden


Minimaal 4 dagen houdbaar:
* Vers voorverpakt vlees van varken en rund (uitgezonderd americain natuur)


Minimaal 7 dagen houdbaar:
* Smeersalades / voorverpakte charcuterie ( versneden / blok )
* Gekoelde zuiveldesserten
* Kant-en-klare gerechten (vacuüm / map)
* Voorverpakte en onbewerkte groenten, aardappelen en fruit (AGF)
* Voorverpakte zachte kazen


Minimaal 30 dagen houdbaar:
* Margarines/minarines

 

Droge producten: minimaal 30 dagen houdbaar

Uitzonderingen:

Minimaal 2 dagen houdbaar:
* Vers brood en sandwiches

Minimaal 7 dagen houdbaar:
* Verse eieren

Minimaal 10 dagen houdbaar:
* Aardappelen en uien

Minimaal 14 dagen houdbaar:
* Koekjes en gebak (cake, wafeltjes, enz.)
* Brood verpakt onder beschermende atmosfeer


Diepvriesproducten: minimaal 30 dagen houdbaar

Wordt mijn bestelling op of na een feestdag geleverd?

Op wettelijke feestdagen is Solucious gesloten. Dit betekent dat we die dag je order niet verwerken of leveren.

Indien je levering normaal gezien op de feestdag valt, bundel je de bestelling met die van je vaste leverdag ervoor of erna. Houd rekening met bestelartikels die je meer dan 2 werkdagen op voorhand moet bestellen.

Indien je levering 1 of 2 dagen na de feestdag valt, houd er dan rekening mee dat je een dag vroeger je bestelling moet plaatsen. Je controleert makkelijk op voorhand de uiterste besteldatum op onze website. Hier lees je hoe je dat doet. 

Hoe betaal ik mijn eerste levering?

Bij positieve kredietscore kan je betalen via factuur na de levering. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

 

Anders via Bancontact, Visa of Mastercard bij levering. Let op, wij aanvaarden geen cash.

Kan ik ons jeugdkamp ook op andere dagen laten beleveren?

We leveren op alle weekdagen en zaterdagen. Dit jaar beleverden we jeugdkampen extra op zondag 21 juli 2024, maar deze dag is al volzet

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Bij een positieve kredietscore betaal je via factuur. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

Je betalingstermijn en kredietlimiet bepalen we ook op basis van deze score.

 

In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Om de betalingsvoorwaarden te bespreken, neem je best contact op met je accountmanager.

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Plaats je bestelling voor 17u* op dag 1. Dan leveren we dit 2 dagen later, op dag 3.

* Horecaklanten kunnen hun bestelling plaatsen tot 23u. Let op, bepaalde producten moet je wel voor 17u bestellen. Je herkent ze aan het klokje. Extra meldingen op de website en in je winkelmand houden je op de hoogte.

Je krijgt altijd de vroegst mogelijke leverdatum te zien bij het kiezen van je leverdag. Ook de deadline om je bestelling te plaatsen zie je dan duidelijk staan.

Bestel- en leverschema:
Maandag -> Woensdag
Dinsdag -> Donderdag
Woensdag -> Vrijdag
Donderdag -> Maandag
                     -> Zaterdag (Meer info)
Vrijdag -> Dinsdag
Zaterdag -> Dinsdag
Zondag -> Woensdag


In uitzonderlijke gevallen, als het echt ontzettend druk is, kan de levertermijn langer worden. 

Werk je in de horeca- of zorgsector? Bel dan onze medewerkers via +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be om een vaste leverdag af te spreken.

PS: Je kan je bestelling ook aanpassen. Lees hier meer

Hoe kan ik een klacht indienen?

Niet tevreden over een bestelling? Meld je eventuele klacht binnen de vijf dagen na aankoop via info@solucious.be  of via telefoon op het nummer op +32 2 333 88 88. Onze medewerkers doen er alles aan om zo snel mogelijk een geschikte oplossing te vinden.

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering vind je je factuur online bij 'Mijn bestellingen' en ontvang je deze via e-mail. Als je op factuur betaalt, zie je online en in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. .

Via welke kanalen kan ik bestellen?

Je kunt 24/7 bestellingen plaatsen via onze website.

Dat kan heel eenvoudig:
1. Stop de producten die je nodig hebt in je winkelmandje.
2. Voor een overzicht klik je rechts bovenaan op het winkelmandicoontje.
3. Log in (of registreer je als nieuwe klant voor je eerste bestelling).
4. Kies de gewenste leverdatum.
5. Klik onderaan het overzicht op 'Plaats bestelling' om je order te voltooien.