1. Vanaf 5 uur voor je geplande levering ontvang een e-mail met track-and-tracelink*. Via deze link vind je je levervenster van 1 uur. Bijvoorbeeld: je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10 en 11 uur.
2. Vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link in de e-mail je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.
3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).
We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.
Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.
Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.
Wanneer ontvang ik mijn levering?
We hanterenvaste leverdagenen -uren. Zelfs zaterdagleveringen zijn mogelijk. Via track-and-trace weet je perfect wanneer je bezorger komt!
Kan ik mijn bestelling volgen via track-and-trace?
Ja! Je ontvangt 5 uur voor je levering een track-and-tracelink in je mailbox*.
Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).
Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.
* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.
Hoe beheer ik mijn gegevens?
Heel eenvoudig: via Mijn Solucious op onze website. Hier krijg je een overzicht van lopende en geleverde bestellingen. Ook je klantgegevens en unieke diensten (bv. zaterdagleveringen) zijn hier zichtbaar. Vragen stellen of een retouraanvraag indienen, kan ook! Verwacht je vandaag een bestelling? Dan volg je die hier zelfs via track-and-trace.
Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?
Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom.
Dezelfde betrouwbare service
- Je volgt je levering eenvoudig via track-and-trace. Nadien ontvang je via e-mail ook je digitale ontvangstbewijs
- Je ontvangt je levering op pallet of in groene EPS-bakken.
- De bezorgers nemen retours, leeggoed, palletten en bakken weer mee.
Krijg ik een bewijs van levering?
Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.
1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag. Deze krijg je digitaalen op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering). - 5 uur voor levering beschikbaar - online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website) of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)
Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt. Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.
2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed. Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.
Krijg ik als jeugdkamp een bewijs van levering?
Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.
1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
Deze krijg je digitaal en op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering). - 5 uur voor levering beschikbaar - online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website) of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)
Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt. Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.
2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed. Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.
Hoe kan ik mijn leverbon raadplegen?
Op je leverbon vind je een overzicht van de producten die je ontvangt bij levering & het totaalbedrag. Je krijgt deze leverbon enkel digitaal. En dus niet meer op papier van je bezorger.
1. 5 uur voor levering is je leverbon online beschikbaar. Je vindt deze op 2 manieren
- Log je in op onze website en ga naar 'Mijn bestellingen' (iedereen met een login voor de website kan dit raadplegen)
- Klik op de link in je e-mail met de track-and-trace (enkel voor wie deze e-mail ontvangt)
2. Bij je lopende en/of geleverde bestellingen klik je op de knop 'Bekijk je leverbon’. of
3. Je vindt een online overzicht van alle producten die geleverd én niet geleverd* worden. Ook de aantallen en prijzen vind je terug.
*Uitgezonderd diepvriesproducten.
4. Liever een pdf? Klik bovenaan het overzicht op het pdf-icoon om je leverbon te downloaden als pdf.
Hoe werkt het dashboard op de homepagina?
Als je ingelogd bent, vind je op de homepagina het dashboard. Dit is een handig overzicht van je bestellingen en leveringen.
Je vindt er 4 onderdelen (zie onder), met telkens drie bestellingen en nuttige extra informatie. Zo zie je meteen welke acties je kan doen per bestelling.
Je hebt mogelijk meer bestellingen dan je in het dashboard ziet. Het volledige overzicht vind je bij 'Mijn bestellingen' terug: klik op 'Toon'.
Onafgewerkte bestellingen (gevulde winkelwagen maar niet doorgestuurd)
Extra info: deadline om je bestelling te plaatsen
Lopende bestellingen (geplaatste bestellingen, nog niet geleverd)
Extra info: deadline om je bestelling te wijzigen, geplande leveruren, een onverwachts probleem is, ...
In levering (bestellingen onderweg of geleverd, nog niet gefactureerd)
Extra info: de track-and-trace (zodra beschikbaar), je leveruur, totaalbedrag incl. btw, pdf van je leverbon, ...
Gefactureerde bestellingen
Extra info: vervaldatum factuur, betaalstatus.
Creditnota's verschijnen niet in je dashboard, maar vind je wel terug bij 'Mijn bestellingen'.
Kan ik mijn kampadres invullen als leveradres?
Bij het plaatsen van je bestelling kan je je kampadres ingeven als alternatief leveradres. We leveren eenmalig op dit adres.
- Ga naar je winkelwagen. - Vink de checkbox ‘Kampadres’ aan. - Vul je kampadres in; waar we de boodschappen moeten leveren. - Plaats je bestelling.
Vermeld ook je gsm-nummer in de bestelreferentie. Zo ontvang je van ons 5 uur voor je levering een sms met het verwachte leveruur.