1. Retour tijdens de levering
Merk je dat je geleverde product niet overeenstemt met je bestelling?
De bezorger neemt dit product onmiddellijk mee retour. Hij past ook je ontvangstbewijs aan.
2. Retour na de levering
Stap 1. Aanvraag
Merk je pas nadat de bezorger vertrokken is dat je een product retour wil geven?
Dan kan je nog steeds een retour aanvragen in 3 stappen:
1. Houd volgende info bij de hand:
artikelomschrijving, leverdatum, nummer leverbon, THT (ten minste houdbaar tot), TGT (te gebruiken tot) en aantal.
2. Vul je retouraanvraag in. Doe dit binnen de 5 kalenderdagen na de levering.
3. Bewaar intussen de retourproducten in de juiste omstandigheden met respect voor de koude keten, tot onze bezorger ze ophaalt.
Stap 2. Beoordeling
Binnen de 2 werkdagen beoordelen en beantwoorden we je aanvraag.
Wanneer keuren we je retouraanvraag ...
goed: | niet goed: |
|
Bv: verkocht per 6 stuks = 6 stuks retourneren, geen 3 stuks
|
Eigendomsvoorbehoud
De geleverde producten blijven eigendom van Solucious tot bij de volledige betaling ervan. Indien je de geretourneerde producten reeds volledig betaalde, worden deze opnieuw eigendom van Solucious bij goedkeuring van je retouraanvraag. Voor terugbetaling ervan, zie stap 4.
Stap 3. Ophalen retour
Je retour is goedgekeurd, en nu?
- Je bewaart de producten in de juiste omstandigheden (en met respect voor de koude keten).
Onze bezorger neemt je retour dan mee bij de eerstvolgende levering. - Je ondertekent het ontvangstbewijs van de retour.
- Je controleert het aantal en de THT/TGT samen met de bezorger.
Stap 4. Terugbetaling
Indien je reeds betaalde goederen retourneert, stuur je je aanvraag voor terugbetaling naar creditcontrol@solucious.com met opgave van je bankrekeningnummer.