Personeelsfeest organiseren? Dat doe je zó!

Personeelsfeest organiseren? Dat doe je zó!

Een feestje organiseren is niet altijd een feest. Want er komt heel wat bij kijken. Met deze tips hou je het hoofd koel en steek je een geslaagd event in elkaar!

  

 
1. BEGINNEN BIJ HET BEGIN

Jouw allereerste taak: de datum prikken. Pols vooraf of er genoeg enthousiasme is voor je voorgestelde dag. Zo ben je zeker van voldoende opkomst.

Tijd nu om een locatie te zoeken. Je eigen werkvloer is een optie natuurlijk – maar waarom eens niet kiezen voor een gezellige feestzaal of een weidse tuin?

Nu rest je nog één ding: de uitnodiging versturen. Vraag genodigden zeker om hun komst te bevestigen: zo weet je wat je mag verwachten. Geef je een themafeest? Vermeld dan zeker de dresscode: je wilt echt niemand over- of underdressed voor schut zetten.

 

2. MOETEN ER NOG HAPJES ZIJN?

Geen feestje zonder eten en drinken! Koop altijd net iets meer dan nodig. Want geen grotere pretbederver dan een tekort aan lekkers.

Hou ook rekening met ál je gasten. Zijn er vegetarische hapjes? En niet-alcoholische dranken? Respecteer ook speciale verzoeken voor allergenen en intoleranties.

 

3. TIEN VOOR SFEER EN GEZELLIGHEID

Is de grote dag aangebroken? Dan ben jij als eerste op post om de locatie te checken. Hangt er een aangenaam geurtje? Ligt de vloer er piekfijn bij? Is er voldoende toilet­papier?

Kleed de ruimte ook aan met gepaste decoratie zoals bloemen, ballonnen en slingers.
En niet te vergeten … music maestro! Stel tevoren een afspeellijst samen op Spotify. Zo ben je de hele avond zoet met goeie deuntjes.

Alors on danse? Zeker weten!


4. SPEEL EENS EEN SPEL

Een feestje met collega’s kán ongemakkelijk zijn. Zeker als ze elkaar niet zo goed kennen. Dankzij originele activiteiten pomp je de sfeer er meteen in!

Wat dacht je van een wedstrijd ‘papier in de mand gooien’, ‘vliegtuigjes maken’ en ‘racen met bureau­stoel’? De winnaar wordt KantoorKampioen.

Nog een idee? Organiseer een speeddate: schik voldoende tafels zodat collega’s rustig per twee kunnen praten. En leg gespreks­onderwerpen klaar zoals ‘hobby’s’ en dilemma’s als ‘zon of sneeuw’.
Of reik awards uit, bijvoorbeeld voor ‘Grappigste Collega’ en ‘Creatiefste Collega’.

 

Een feestje in elkaar steken is tijdrovend. Wil je niet zelf naar de winkel hollen voor alle boodschappen? Kies je hapjes en drankjes via de aperitiefsuggesties van Feestjes Op Het Werk . In een paar kliks besteld, op het gekozen moment bezorgd op je werk.