Zoekresultaten voor: Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

1. Via domiciliëring, na je levering

Laat je facturen automatisch betalen via domiciliëring. Het werkt eenvoudig: Vul een aanvraag in op ons online formulier en onderteken het mandaat. De rest verloopt automatisch!

Goed om te weten:

  • 1. Alles verloopt digitaal:
    •   - Vermijd overbodig papierwerk. Wij werken hiervoor samen met Twikey.
    •   - Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    •   - Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • 2. Verminder je administratie.
    •   - Alles verloopt automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    •   - Creditnota’s worden ook meteen verrekend
  • 3. Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch

2. Op factuur, na je levering

Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Via de betaalknop in de e-mail betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq (via het online betaalplatform Digiteal). Via overschrijving betalen kan ook. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 


De voordelen van de betaalknop?

1. Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
  - Je betaalt steeds het juiste bedrag
  - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  - De betaal-knop in de e-mail verandert van kleur wanneer je betaald hebt.
2. Betaal veilig: Digiteal is erkend door de Nationale Bank van België en wordt beveiligd door Belfius


3. Tijdens de levering

Dan betaal je via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger (dus geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail. 

Hoe betaal ik mijn eerste levering?

Bij positieve kredietscore kan je betalen via factuur na de levering. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

 

Anders via Bancontact, Visa of Mastercard bij levering. Let op, wij aanvaarden geen cash.

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Bij een positieve kredietscore betaal je via factuur. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

Je betalingstermijn en kredietlimiet bepalen we ook op basis van deze score.

 

In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Om de betalingsvoorwaarden te bespreken, neem je best contact op met je accountmanager.

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Als je op factuur betaalt zie je in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop in de e-mail. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. Ook als je de e-mail doorstuurt, werkt dit.

Is er voldoende voorraad van de producten?

 
Ja, onze stock en de dagelijkse aanvoer van voedingsproducten blijven ruim voldoende om aan jullie vraag te voldoen.
Je kan steeds online onze stock checken. Op die manier heb je de zekerheid over de levering van je bestelde producten.

 

Hoe werkt een creditnota?

Net als je factuur, ontvang je hiervan een e-mail met je creditnota in bijlage. Je krijgt dat bedrag terugbetaald.

Betaal je je facturen via domiciliëring? Dan verrekenen wij dit automatisch! Je hoeft dan niets te doen.

Wat ook mogelijk is: je kan dit creditnota-bedrag ook zelf aftrekken van een volgende factuur, die je dan wel via overschrijving dient te betalen.
Vermeld in je betalingsreferentie dan zeker:
1. het factuurnummer van deze creditnota
2. het factuurnummer van je te betalen factuur.

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

Maximaal 3 werkdagen na de levering mag je een factuur via e-mail verwachten.

Wil je het facturatieadres wijzigen? Dat kan.
Neem gewoon even contact op via salessupport@solucious.be of +32 2 333 88 88.

Of je nu je bestelling betaalt bij levering of achteraf op factuur, je krijgt deze altijd achteraf via e-mail. 

Wanneer betaal ik de factuur van mijn kampbestelling?

Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Je 3% korting op kampbestellingen wordt herrekend op het einde van deze factuur.

Je betaalt ten laatste op de vervaldag. Dit is makkelijkst door te klikken op de Digiteal-betaalknop in de e-mail met je factuur. Zo betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconic via een online betaalplatform.


De voordelen van de betaalknop

  • Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
    - Je betaalt steeds het juiste bedrag
    - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  • Betaal veilig: erkend door de Nationale Bank van België
  • Herkenbaar:
    - Factuur nog niet betaald? Op de blauwe knop staat ‘Betaal nu’
    - Factuur betaald via het online betaalplatform? De blauwe knop in de e-mail wordt meteen groen. Op de knop staat ‘Betaald’.
    - Dit werkt ook als je de e-mail doorstuurt naar iemand.


Betalen via overschrijving is ook mogelijk. Vermeld dan zeker je factuurnummer in je betalingsreferentie.

tl_files/content_resources/Homepage/Leveranciers-banners/Homepage Slider Sopromo Social/2020-01 januari/MONSTER_540X185PX_FR_V2_4.jpg

Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.

Hoe koppel ik mijn bestel- facturatie- of beheerssysteem met Solucious?

Gemak en efficiëntie in de keuken. Bij Solucious weten we hoe belangrijk dat is. Daarom koppel je nu ook rechtstreeks je eigen bestelsysteem of platform met dat van Solucious. Dat betekent dat je met één druk op de knop een bestelling aan Solucious doorgeeft, gewoon vanuit je eigen bestelsysteem.

Welk systeem je ook hebt, we zoeken graag mee naar de beste koppeling. Net daarom onderscheiden we drie verschillende integraties:

1. Integraties om je bestellingen te plaatsen. Dat kan via:

a. Webservice (API)

b. OCI*

c. EDI (+ Babelway)

2. Integraties om info over je levering te ontvangen in je eigen systeem.

3. Integraties om facturen digitaal in je eigen systeem te zien via SAP, Oracle, Peppol, Basware of Mercurius.

*Hier werken onze IT’ers nog volop aan. Nog héél even geduld tot najaar 2023.


Klinkt handig? Dat is het zeker! Als partner en expert begeleiden we je maximaal in de koppeling van jouw systeem met dat van ons. We zorgen ervoor dat onze specialisten alle technische details regelen en met je doorlopen. Klik hier voor meer informatie of neem onmiddellijk contact op.