Solucious introduceert track-and-trace

Goed nieuws! Vanaf nu volg je makkelijk je levering op de voet via track-and-trace. Dat is uniek in de foodservicemarkt! Jouw voordeel? Gebruiksgemak. Dankzij Solucious en onze softwarepartner Urbantz weet je dus altijd wanneer je bezorger komt. Dat is handig om je werkdag optimaal te organiseren.

Zo werkt het

Voor je levering

1. Een werkdag voor je levering ontvang je 's avonds een e-mail met een track-and-tracelink. Via de link vind je je levervenster van 1 uur. Bv. je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10u en 11u.

2. Op de dag zelf – vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.

3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.

Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten. 

Tijdens je levering

1. De bezorger overhandigt je bestelling en een papieren leverbon (witgrijs formulier).

2. Check samen of de levering compleet is.

3. Is alles zoals gewenst? Dan onderteken je digitaal voor ontvangst.
Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox, zoals je al een tijdje gewend bent. 

Digitaal ontvangstbewijs?

Onze bezorgers vragen je om je levering digitaal te ondertekenen. Hierdoor is het roze ontvangstbewijs overbodig. Daarna belandt het document meteen in je mailbox, bij de juiste persoon. Beter voor het milieu én makkelijker.

Je blijft wel de witgrijze papieren leverbon ontvangen. Uit een rondvraag bleek immers dat jullie daar baat bij hebben.

Oud, papieren ontvangstbewijs

Nieuw, digitaal ontvangsbewijs 
 

Alle informatie die op het roze document stond, vind je nu terug op het digitale ontvangstbewijs:

  • Het aantal geleverde en geretourneerde bakken, rolcontainers en europaletten
  • Geretourneerd leeggoed
  • Eventuele verkeerde leveringen
  • Je gekozen betaalwijze
  • De handtekening van de persoon die de bestelling in ontvangst nam
  • Eventuele klachten
  • Geplande retours