1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Bestellen

Bestellen

Bestellen

Vervangproducten

Wat is een vervangproduct?

Een vervangproduct is een product dat je afgelopen 18 maanden kocht en waarvan de verpakking, volume, … licht wijzigt. Hierdoor krijgt dit een nieuw artikelnummer. Het oude product kan je niet meer bestellen. Je herkent het nieuwe vervangproduct aan de blauwe driehoek.

 

Een voorbeeld: “citroenen 6st” 29340 van het merk Everyday worden vervangen door “citroenen 500g” 123383 van het merk Everyday. Het vervangproduct “citroenen 500g” 123383 verschijnt in jouw historiek, lijstje of zoekresultaat met een blauwe driehoek.

tl_files/content_resources/FAQ/citroenen-vervangartikel-tegel-voorbeeld.PNG

 

Klik hier voor informatie over vervangproducten in lijstjes.

Klik hier voor informatie over vervangproducten in historiek

Hoe vind ik een vervangproduct via de zoek?

Heel eenvoudig. Je herkent ze aan een blauwe driehoek op het product. Ze worden steeds als 1ste getoond in de zoekresultaten-pagina, vóór je eerder aangekochte producten.

Een voorbeeld:  “citroenen 6st” 29340 van het merk Everyday zijn vervangen door “citroenen 500g” 123383 van het merk Everyday. Het vervangproduct “citroenen 500g” 123383 verschijnt als eerste in jouw zoekresultaat wanneer je afgelopen 18 maanden reeds “citroenen 6st” 29340 aankocht bij Solucious. Je herkent het vervangproduct aan het blauwe driehoekje. Het oude product kan je niet meer bestellen en zie je niet meer staan.

tl_files/content_resources/FAQ/citroenen-vervangartikel-tegel-voorbeeld.PNG

Hoelang blijft dit vervangproduct staan?

In je historiek wordt het product automatisch toegevoegd nadat je het bestelt.
In jouw lijstje blijft het vervangproduct met het blauwe driehoekje staan tot je het product verwijdert. 

Krijg ik vervangproducten wanneer ik mijn bestelling plaats via een Excel-bestand ?

Wanneer je een Excel-bestand oplaadt, heb je onderaan een zone met producten waarvoor er zich een probleem stelt. Alle niet-bestelbare producten staan hierin. Vervangproducten voor deze niet-bestelbare producten zoek je eenvoudig op via jouw lijstje, historiek of de zoek.

 

Hoe zie ik vervangproducten als ik mijn bestelling aanpas?

Wanneer je op “artikelen toevoegen” klikt, zie je bovenaan als eerste de vervangproducten die relevant zijn voor jou. De producten zijn ook hier aangeduid met een blauw driehoekje.

Hoe zoek ik een alternatief product?

Is het vervangproduct niet geschikt voor jou? Kijk op de productdetailpagina van het product, onderaan vind je “gerelateerde producten”. Misschien past dat beter voor jou. 

Gratis producten

Hoe ontvang ik gratis producten?

Wanneer we gratis producten beschikbaar hebben, vind je deze bovenaan in jouw winkelwagen.
Voeg ze toe via de + knop. We bezorgen je gratis producten samen met de rest van je bestelling.

Goed om weten

- Wees snel, deze producten vliegen snel onze Solucious poorten uit en de voorraad is beperkt.

- Gratis producten zijn meestal actief in een bepaalde maand.

- Gratis producten staan niet in je bestelbevestiging e-mail.

- Gratis producten kan je niet aanpassen in “aanpassen bestelling” maar worden wel getoond.  

tl_files/content_resources/FAQ/gratis-producten.PNG

Bestelhistoriek

Hoe druk ik mijn bestelhistoriek af?

Heel eenvoudig: log in en klik op 'Mijn lijstjes' in de hoofdnavigatie. Open je bestelhistoriek en download het bestand in pdf-formaat.

Hoe kan ik mijn bestelhistoriek bekijken?

Je vindt je bestelhistoriek op 2 plaatsen terug als je ingelogd bent:
1. In de hoofdnavigatie onder 'Historiek'
Hier vind je alle producten uit je bestelhistoriek. Net zoals in het volledige assortiment kun je er eenvoudig door browsen. Producten die we niet meer aanbieden, krijg je ook niet meer te zien.


2. In de hoofdnavigatie onder 'Mijn lijstjes'
Je krijgt alle producten uit je bestelhistoriek in de vorm van een lijst te zien in het derde tabblad. Zo bestel je je favoriete producten nóg sneller.

Hoe verwijder ik artikelen uit mijn bestelhistoriek?

Zoek in je historiek het product dat je wenst te verwijderen. Klik op het icoontje dat rechtsboven verschijnt wanneer je over het product navigeert. Er opent een menu “Toevoegen aan lijst” onderaan heb je de optie “Uit de historiek verwijderen”

Hoe kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?

Heel eenvoudig: log in en selecteer 'Mijn bestellingen' in de hoofdnavigatie.
Hier vind je je onafgewerkte, lopende en geleverde bestellingen terug.

Onafgewerkte bestellingen geeft je een overzicht van je gestarte maar nog niet geplaatste bestellingen. 

Lopende bestellingen zijn geplaatste bestellingen (online+offline). Opgelet dit overzicht is beperkt tot 30 bestellingen. 

Je geleverde bestellingen geven je een overzicht van je vorige bestellingen. Word je per maand gefactureerd dan is je overzicht geleverde bestellingen mogelijks niet correct. 

 

Hoe zie ik een vervangproduct in mijn historiek?

Heel eenvoudig. We tonen je alle vervangproducten bovenaan je historiek. Je herkent ze aan een blauwe driehoek op het product. Het oude product kan je niet meer bestellen en zie je dus niet meer staan.

De nieuwe vervangproducten blijven in jouw historiek staan met het blauwe label tot je ze bestelt. Eens je het vervangproduct bestelt, komt het automatisch in je historiek. Is het vervangproduct niet geschikt voor jou? In dat geval verwijder dit product gewoonweg. 

tl_files/content_resources/FAQ/vervangartikel-screenshot-historiek.PNG

Hoe voeg ik een vervangproduct toe aan mijn historiek?

Vervangproducten komen automatisch in je historiek nadat je ze bestelt.

Hoe verwijder ik een vervangproduct uit mijn historiek?

Is het vervangproduct niet interessant voor jou? Geen probleem! Vervangproducten die je niet wil bestellen, verwijder je eenvoudig uit je historiek. Klik rechtsboven op de producttegel op het opties-knop. Klik op “verwijder uit je historiek”.

Lijstjes

Wat zijn mijn lijstjes?

Om tijd te besparen, kun je producten die je regelmatig bestelt in persoonlijke lijstjes opslaan. Bijvoorbeeld ‘Wekelijkse bestelling’. Zo vind je artikelen die je frequent nodig hebt nóg sneller terug.

Onder 'Voorgestelde lijstjes' vind je enkele suggesties met interessante producten.

Hoe voeg ik een product toe aan mijn lijstje?

Op elke productpagina zie je onder het winkelmandje een ‘In lijst’-knop.
Een klik volstaat om het product aan een persoonlijk lijstje toe te voegen.

Hoe zie ik vervangproducten in mijn lijstjes?

Een vervangproduct is een product waarvan de verpakking, volume, … licht wijzigt. Hierdoor krijgt dit een nieuw artikelnummer. Het oude product kan je niet meer bestellen. Je herkent vervangproducten aan een blauwe driehoek op het product.

tl_files/content_resources/FAQ/vervangartikel-screenshot-lijstjes.PNG

Is het vervangproduct niet geschikt voor jou? Klik op het vuilbakje in op de artikellijn, om het product te verwijderen. 

Hoe voeg ik een vervangproduct toe aan mijn lijstje?

Het vervangproduct blijft in jouw lijstje staan met het blauwe driehoekje tot je het zelf verwijderd. 

Hoe verwijder ik een vervangproduct van mijn lijstje?

Klik op het vuilbakje op de artikellijn.  

Bestelwijze

Wat is er precies nieuw aan de vernieuwde zoekfunctie?

1. In de zoekresultaten vind je alle filters nu aan de linkerzijde (en niet meer bovenaan de zoekresultaten).

2. Je zoekresultaten laden dubbel zo snel. Je werkt dus nog vlotter en sneller.

3. Filter op meerdere merken, categorieën, … tegelijk. Twijfel je tussen 2 merken, tussen diepvries of vers, …? Duid beide filters aan en verfijn je zoekresulaten.

4. Zoeken in de filter. Scrollen in een lange lijst is verleden tijd: zoek eenvoudig het merk, de categorie, eigenschap, … die je nodig hebt.

5. Ben je ingelogd? Dan zijn de zoekresultaten nog relevanter voor jou. Zo vind je vlotter de producten die jij nodig hebt!


Tip: Favoriete producten aan je lijstje toevoegen? Klik op het product om naar de detailpagina te gaan. Voeg het daar eenvoudig toe aan je lijstje.
Binnenkort zal je weer rechtstreeks vanuit de zoekresultaten het producten aan je lijstje kunnen toevoegen.

Via welke kanalen kan ik bestellen?

Je kunt 24/7 bestellingen plaatsen via onze website.

Dat kan heel eenvoudig:
1. Stop de producten die je nodig hebt in je winkelmandje.
2. Voor een overzicht klik je rechts bovenaan op het winkelmandicoontje.
3. Log in (of registreer je als nieuwe klant voor je eerste bestelling).
4. Kies de gewenste leverdatum.
5. Klik onderaan het overzicht op 'Plaats bestelling' om je order te voltooien.

Kan ik bestellen zonder in te loggen?

Helaas niet. Je moet inloggen of een account aanmaken om een bestelling te plaatsen.

Hoe plaats ik meerdere bestellingen?

Je kunt eenvoudig meerdere bestellingen voorbereiden en plaatsen:

1. Log in (of registreer je als nieuwe klant voor je eerste bestelling).
2.Start je eerste bestelling: kies en bevestig je gewenste leverdatum en voeg producten toe aan je winkelmandje. Deze gevulde winkelmand is opgeslagen in ‘Onafgewerkte bestellingen’ bij ‘Mijn bestellingen’. 
3. In ‘Mijn bestellingen’ (Lopende bestellingen of Onafgewerkte bestellingen) klik je op de knop ‘Start een bestelling’. Zo start je een tweede bestelling op.
4.Kies en bevestig je tweede gewenste leverdatum en voeg producten toe aan je actieve winkelmandje.

 

Tip: Navigeren naar je gewenste winkelmandje kan je steeds via ‘Onafgewerkte bestellingen’ in ‘Mijn bestellingen’. Let op de aangegeven leveringsdatum en klik op ‘Maak actief’.

 

5. Klik rechts bovenaan op het winkelmandicoontje. Klik onderaan het overzicht op 'Plaats bestelling' om je order te voltooien.

 

Je bestelling aanpassen? Je kan tot 2 dagen voor leverdatum je bestelling aanpassen. Dit doe je eenvoudig 24/7 online bij ‘Lopende bestellingen’ in 'Mijn bestellingen'.

Hoe kan ik een herhaalbestelling plaatsen?

Bestel vlot opnieuw dezelfde producten. Dit doe je eenvoudig door:

- het opladen van jouw excellijst.
- het werken met ‘Mijn lijstjes’ op onze website. 
- producten toe te voegen via ‘Mijn historiek’ . Lees hier hoe.
- producten toe te voegen via Lopende of Geleverde bestellingen in ‘Mijn bestellingen’: klik op ‘Open als lijst’ en voeg zo producten toe aan je actief winkelmandje.

Bestelreferentie

Hoe kan ik een zelfgekozen bestelreferentie toevoegen aan mijn bestelling?

Je administratie vereenvoudigen? Voeg je eigen orderreferentie toe! Dat kan heel makkelijk via de bestelpagina. Onder het overzicht van je winkelmandje typ je je eigen bestelcode (30 karakters, enkel cijfers en letters, geen speciale tekens). Die verschijnt dan ook op je bestelbon, leverbon en factuur.

Bestelbedrag

Wat is het minimum bestelbedrag?

Het minimum bestelbedrag bedraagt 150 euro (exclusief btw en leeggoed).
Bij bestellingen vanaf 300 euro (exclusief btw en leeggoed) valt de leverkost van 15 euro (exclusief btw en leeggoed) weg.

Bestelhoeveelheid

Krijg ik korting wanneer ik grotere hoeveelheden bestel?

Je vindt bij heel wat producten een hoeveelheidskorting. Dat betekent dat je vanaf een bepaalde hoeveelheid een lagere prijs krijgt.

Heb je regelmatig grote volumes nodig? Contateer jouw accountmanager om alle voorwaarden te bespreken (betalingstermijn, tarieven, leverschema, …). Wie je accountmanager is vind je terug op Mijn Solucious. Hier vind je ook zijn/ haar gegevens.

Winkelwagen

Hoe zie ik de inhoud van mijn winkelmandje?

Heel eenvoudig. Klik op 'Mijn winkelmandje' rechts bovenaan op onze website. Zo krijg je een duidelijk overzicht van de producten die je aan je winkelwagen hebt toegevoegd. Je kan altijd producten toevoegen of schrappen, of het aantal wijzigen.

Hoeveel moet ik betalen voor mijn bestelling?

Het totaalbedrag van je bestelling kun je op elk moment raadplegen via ‘Mijn winkelmandje’.

Let op! Er kan een klein prijsverschil zijn tussen de originele bestelbon en de uiteindelijke factuur. Sommige artikelen hebben immers een dagprijs. En de prijs van gewichtsartikelen wordt bepaald door het exacte gewicht.


Ook goed om te weten:

- Het minimale bestelbedrag bedraagt 150 euro (exclusief btw en leeggoed).
- Er is een logistieke bijdrage van 15 euro (exclusief btw en leeggoed) voor elke bestelling. Deze valt weg bij bestellingen vanaf 300 euro (exclusief btw en leeggoed).
- Bestel je artikelen met statiegeld? Dan vind je dat bedrag apart vermeld in het subtotaal op je factuur.

Bestelling doorsturen

Waarom kan ik mijn bestelling niet doorsturen?

Krijg je een foutmelding? Controleer dan eerst volgende zaken:

1. Ben je ingelogd? Als je nog geen inloggegevens hebt, moet je je eerst even gratis registeren.

2. Heb je de voorgestelde leverdatum bevestigd of een andere datum gekozen? Je ziet deze datum bovenaan de overzichtspagina van jouw winkelwagen.

3. Zitten er producten in je winkelwagen waarvoor we geen of onvoldoende stock hebben? Pas indien nodig je bestelhoeveelheden aan.

4. Zitten er producten in je winkelwagen die we niet meer aanbieden? Verwijder deze producten of kies een alternatief uit de suggesties.

5. Zitten er producten in je winkelwagen met een langere levertermijn? Verwijder deze en geef ze eventueel door via een aparte bestelling.

 

6. Is de orderreferentie verplicht? Voeg in dat geval een orderreferentie toe. (maximum 30 charaters, gebruik enkel letters en cijfers, gebruik geen speciale tekens).

Besteltermijn

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Plaats je bestelling voor 17u* op dag 1. Dan leveren we dit 2 dagen later, op dag 3.

* Horecaklanten kunnen hun bestelling plaatsen tot 23u. Let op, bepaalde producten moet je wel voor 17u bestellen. Je herkent ze aan het klokje. Extra meldingen op de website en in je winkelmand houden je op de hoogte.

Je krijgt altijd de vroegst mogelijke leverdatum te zien bij het kiezen van je leverdag. Ook de deadline om je bestelling te plaatsen zie je dan duidelijk staan.

Bestel- en leverschema:
Maandag -> Woensdag
Dinsdag -> Donderdag
Woensdag -> Vrijdag
Donderdag -> Maandag
                     -> Zaterdag (Meer info)
Vrijdag -> Dinsdag
Zaterdag -> Dinsdag
Zondag -> Woensdag


In uitzonderlijke gevallen, als het echt ontzettend druk is, kan de levertermijn langer worden. 

Werk je in de horeca- of zorgsector? Bel dan onze medewerkers via +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be om een vaste leverdag af te spreken.

PS: Je kan je bestelling ook aanpassen. Lees hier meer

Wat is mijn uiterste besteldag rond een feestdag?

Log in op onze website. Bovenaan je winkelwagen of de homepagina kies je je levermoment. Het uiterste bestelmoment ‘Deadline voor de bestelling’ verschijnt rechts van je gekozen leverdatum. Plaats je bestelling voor deze datum en uur. Je kan je bestelling nadien nog aanpassen tot 2 werkdagen voor levering.

 

tl_files/content_resources/FAQ/Deadline voor bestelling NL

 

Tip: Wanneer je inlogt, passen ons assortiment en prijzen automatisch aan.

Leveradres

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’, en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu. Hier krijg je een overzicht van alle leveradressen en klanten waar je toegang toe hebt. Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren? Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan. Het volstaat om het formulier in te vullen.
Wil je je adres permanent wijzigen of een nieuwe adres toevoegen?  Contacteer onze klantendienst via mail op salessupport@solucious.be.

Aanpassen bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

1. Bestelling aanpassen

Tot 2 werkdagen voor je levering (voor 17u) is het mogelijk om je geplaatste bestelling aan te passen. Voeg producten toe of verwijder producten. Let wel, dit kan enkel online! Als nieuwe klant is dit pas mogelijk de werkdag na je registratie.
--> Ga naar 'Mijn bestellingen' / 'Lopende bestellingen' en klik op 'Wijzig' bij de bestelling die je wenst aan te passen.

Klik hier voor meer info.


2. Extra producten bijbestellen

Horeca- en grootkeukenklanten kunnen op vraag nog maximaal 10 producten toevoegen (niet verwijderen!) tot 1 werkdag vóór de levering (tot 11u).

  • --> Je kan alle producten toevoegen, behalve de bestelartikelproducten, die je herkent op de website met het label D+2, D+3,…
  • --> De hoeveelheid van je oorspronkelijke bestelling kan je niet meer aanpassen op dag B.
  • --> NIEUW vanaf 17/04: bestel ook ultraverse producten bij! Bekijk hier de producten die je 1 dag voor levering nog aan je bestelling kan toevoegen.


Deze ‘bijbestelling’ registreren we als een nieuwe bestelling voor dezelfde leverdag. Maar, voor je totaalbedrag rekenen we je hoofd- en bijbestelling samen

  • --> De logistieke bijdrage van € 15 betaal je slechts 1 keer
  • --> en valt weg als het totaalbedrag € 300 (van je hoofd- en bijbestelling, exclusief btw en leeggoed) overschrijdt.


De bestelhoeveelheden van je oorspronkelijke bestelling en je bijbestelling worden niet gecumuleerd.

  • --> Hoeveelheidskortingen zullen dus enkel geldig zijn op de 'aparte' hoeveelheden (in je oorspronkelijke bestelling apart van je bijbestelling).
  • --> Voorbeeld: je bestelt vijf eenheden van een bepaald product. En koopt via een bijbestelling nog eens vijf eenheden van datzelfde artikel. Je betaalt twee keer de eenheidsprijs. Dezelfde redenering geldt voor promoties vanaf stuks.


Klik hier voor meer info.


Als nieuwe klant is dit pas mogelijk de werkdag na je registratie en bestelling.


Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Ben je genoodzaakt om je bestelling te annuleren? Daar gaat Solucious flexibel mee om.

 - Je kan tot 2 werkdagen voor leverdatum zelf je reeds geplaatste bestelling aanpassen/annuleren. Lees hier hoe.

 - 1 werkdag voor de levering je bestelling aanpassen/annuleren? Neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst op +32 2 333 88 88 of via info@solucious.be.

Bestelbevestiging

Hoe krijg ik mijn bestelbevestiging?

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je een automatische bevestigingsmail met de voorziene leverdatum, het leveradres en een gedetailleerd overzicht van de bestelde producten. 

Kan ik mijn bestelbevestiging naar een tweede e-mailadres laten doorsturen?

Ja, dat kan! Vervolledig je registratie, klik daarna rechts bovenaan op de website op ‘Profiel’ / ‘Mijn gegevens’ en vul bij ‘Stuur de orderbevestiging ook naar:’ het tweede e-mailadres in.