Zoekresultaten voor: Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?

Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?

Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom


Dezelfde betrouwbare service

  • - Je volgt je levering eenvoudig via track-and-trace.
    Nadien ontvang je via e-mail ook je digitale ontvangstbewijs
  • - Je ontvangt je levering op pallet of in groene EPS-bakken.
  • - De bezorgers nemen retours, leeggoed, palletten en bakken weer mee.
Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.

Kan ik mijn bestelling volgen via track-and-trace?

Ja! Je ontvangt 5 uur voor je levering een track-and-tracelink in je mailbox*.


Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.


* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.

Hoe werkt track-and-trace?
  1. 1. Vanaf 5 uur voor je geplande levering ontvang een e-mail met track-and-tracelink*. Via deze link vind je je levervenster van 1 uur. Bijvoorbeeld: je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10 en 11 uur.
  2. 2. Vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link in de e-mail je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.
  3. 3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).


We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.

Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.


Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Als je op factuur betaalt zie je in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop in de e-mail. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. Ook als je de e-mail doorstuurt, werkt dit.

Waarom krijg ik mijn levering via de fiets?

In het kader van groene mobiliteit, leveren we in Antwerpen, Brussel, Gent en Mechelen ook met de fiets. Dit via onze partner Foodsprint.  

Dat is niet alleen goed voor het milieu, meer fietsen op de weg betekent ook minder wagens in de stad.

Onze bezorger levert met respect voor de koude ketting: 

  • - De fiets is speciaal uitgerust met een gekoelde container met temperatuurcontrole.
  • - Enkel bestellingen van droge voeding en verse producten.
  • - De levering komt toe in groene bakken. Dus niet op een rolcontainer of pallet.

Verder verloopt alles zoals je van ons gewend bent. 

Werken met lijstjes

Lijstjes kunnen erg handig zijn om het bestellen nog makkelijker te maken. Ontdek hoe het werkt!

Wanneer betaal ik de factuur van mijn kampbestelling?

Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Je 3% korting op kampbestellingen wordt herrekend op het einde van deze factuur.

Je betaalt ten laatste op de vervaldag. Dit is makkelijkst door te klikken op de Digiteal-betaalknop in de e-mail met je factuur. Zo betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconic via een online betaalplatform.


De voordelen van de betaalknop

  • Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
    - Je betaalt steeds het juiste bedrag
    - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  • Betaal veilig: erkend door de Nationale Bank van België
  • Herkenbaar:
    - Factuur nog niet betaald? Op de blauwe knop staat ‘Betaal nu’
    - Factuur betaald via het online betaalplatform? De blauwe knop in de e-mail wordt meteen groen. Op de knop staat ‘Betaald’.
    - Dit werkt ook als je de e-mail doorstuurt naar iemand.


Betalen via overschrijving is ook mogelijk. Vermeld dan zeker je factuurnummer in je betalingsreferentie.

tl_files/content_resources/Homepage/Leveranciers-banners/Homepage Slider Sopromo Social/2020-01 januari/MONSTER_540X185PX_FR_V2_4.jpg

Hoe werkt zaterdaglevering?

Solucious levert ook op zaterdag tussen 5u en 13u (met een levervenster van 4 uur). Zaterdaglevering is mogelijk voor horecazaken en grootkeukens in heel België.

  1. 1. Als dit voor jou van toepassing is, kan je deze service activeren bij ‘Mijn services’ in Mijn Solucious.
  2. 2. Binnen de twee werkdagen contacteert je accountmanager je om je levervenster (van 4u) te bespreken.
  3. 3. Maximum twee werkdagen later is dit voor jou actief en ontvang je een bevestiging van de activering.
  4. 4. Het bestelproces blijft identiek.
    1.    - Je kiest bij het bestellen simpelweg voor een zaterdag als leverdag.
    2.    - Plaats ten laatste op donderdag je bestelling voor zaterdag.
    3.    - Je kunt alle producten bestellen.
    4.    - Wil je nog snel iets bijbestellen? Dat kan tot vrijdag 11 uur.
    5.    - Er zijn geen extra kosten voor zaterdagleveringen. 


Vragen? Onze klantendienst staat voor je klaar.  

De klantendienst is geopend op volgende tijdstippen:

Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen

 

Of contacteer je accountmanager.

Hoe werkt een creditnota?

Net als je factuur, ontvang je hiervan een e-mail met je creditnota in bijlage. Je krijgt dat bedrag terugbetaald.

Betaal je je facturen via domiciliëring? Dan verrekenen wij dit automatisch! Je hoeft dan niets te doen.

Wat ook mogelijk is: je kan dit creditnota-bedrag ook zelf aftrekken van een volgende factuur, die je dan wel via overschrijving dient te betalen.
Vermeld in je betalingsreferentie dan zeker:
1. het factuurnummer van deze creditnota
2. het factuurnummer van je te betalen factuur.