1. Home/
  2. Vraag & Antwoord - Zoekresultaten

Zoekresultaten voor: Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

1. Via domiciliëring, na je levering

Laat je facturen automatisch betalen via domiciliëring. Het werkt eenvoudig: Vul een aanvraag in op ons online formulier en onderteken het mandaat. De rest verloopt automatisch!

Goed om te weten:

  • 1. Alles verloopt digitaal:
    •   - Vermijd overbodig papierwerk. Wij werken hiervoor samen met Twikey.
    •   - Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    •   - Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • 2. Verminder je administratie.
    •   - Alles verloopt automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    •   - Creditnota’s worden ook meteen verrekend
  • 3. Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch

2. Op factuur, na je levering

Na je levering vind je je factuur online bij 'gefactureerde bestellingen' en ontvang je deze via e-mail.
-> Via de betaalknop in deze e-mail & online betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq. Dit loopt via het online betaalplatform Digiteal.

Via overschrijving betalen kan ook. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 


De voordelen van de betaalknop?

1. Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
  - Je betaalt steeds het juiste bedrag
  - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
  - De betaal-knop in de e-mail verandert van kleur wanneer je betaald hebt.
2. Betaal veilig: Digiteal is erkend door de Nationale Bank van België en wordt beveiligd door Belfius


3. Tijdens de levering

Dan betaal je via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger (dus geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail en vind je deze online bij 'Mijn bestellingen'. 

Hoe betaal ik mijn eerste levering?

Bij positieve kredietscore kan je betalen via factuur na de levering. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

 

Anders via Bancontact, Visa of Mastercard bij levering. Let op, wij aanvaarden geen cash.

Hoe en wanneer kan ik betalen?

Bij een positieve kredietscore betaal je via factuur. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

Je betalingstermijn en kredietlimiet bepalen we ook op basis van deze score.

 

In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Om de betalingsvoorwaarden te bespreken, neem je best contact op met je accountmanager.

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering vind je je factuur online bij 'Mijn bestellingen' en ontvang je deze via e-mail. Als je op factuur betaalt, zie je online en in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. .

Is er voldoende voorraad van de producten?

 
Ja, onze stock en de dagelijkse aanvoer van voedingsproducten blijven ruim voldoende om aan jullie vraag te voldoen.
Je kan steeds online onze stock checken. Op die manier heb je de zekerheid over de levering van je bestelde producten.

 

Hoe werkt een creditnota?

Net als je factuur, ontvang je een creditnota. Deze krijg je op solucious.be en via e-mail. Je krijgt dat bedrag terugbetaald.

Betaal je je facturen via domiciliëring? Dan verrekenen wij dit automatisch! Je hoeft dan niets te doen.

Wat ook mogelijk is: je kan dit creditnota-bedrag ook zelf aftrekken van een volgende factuur, die je dan wel via overschrijving dient te betalen.
Vermeld in je betalingsreferentie dan zeker:
1. het factuurnummer van deze creditnota
2. het factuurnummer van je te betalen factuur.

Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.

Wanneer en hoe krijg ik een factuur?

Je vindt je factuur online bij 'Mijn bestellingen' -> 'gefactureerd', van zodra deze is aangemaakt in onze systemen. Log je in om deze webpagina te bekijken.

De volgende werkdag ontvang je je factuur ook via e-mail. Dat is maximaal 3 werkdagen na je levering.

Wil je het facturatieadres wijzigen? Dat kan.
Neem gewoon even contact op via salessupport@solucious.be of +32 2 333 88 88.

Of je nu je bestelling betaalt bij levering of achteraf op factuur, je krijgt deze altijd achteraf via e-mail.