Slim voorraadbeheer: handige digitale oplossingen voor je horecazaak

Let's connect!

Je voorraadbeheer slim aanpakken: als horecaondernemer is het broodnodig. Gelukkig bestaan er vandaag tal van professionele digitale platformen die je helpen om je voorraad te managen en tegelijk je marges te bewaken. Maak kennis met de talrijke voordelen van een digitaal beheersysteem voor jouw horecazaak. En ontdek hoe je via zo’n platform nóg vlotter bij Solucious kan (bij)bestellen.

Welke voordelen levert een digitaal beheersysteem voor horeca precies op?

Digitaal voorraadbeheer voor horeca helpt je restaurant, brasserie of hotel enkel vooruit. De voordelen van oplossingen zoals digitale bestelsystemen, food & beverage management, menu-engineeringsystemen en digital cost control (altijd en overal zicht op je inkomsten, uitgaven, voorraad en bestellingen) zijn dan ook onweerlegbaar:

Je hebt meer controle

  • Je kosten, je foutenmarge, je voorraadlijsten, je overschotten, … wie over een degelijk beheersysteem voor horeca beschikt, heeft meer controle over zijn kosten én kwaliteit.
      
  • In één oogopslag zie je de foodcost van je gerechten.
      
  • Je weet ook perfect hoe je elk bord moet portioneren en klaarmaken. Je gooit zo automatisch minder overschotten weg. Een fikse besparing.
      
  • Het systeem waakt bovendien over de continuïteit van je signature dishes, die kenmerkende gerechten waar klanten speciaal voor naar jouw zaak komen. Geen overbodige luxe in een tijd van personeelsschaarste en vaak wisselende medewerkers in verschillende posten.

Je wint tijd

  • Hoeveel heb ik nog in voorraad? Hoeveel moet ik bijbestellen? In plaats van alles zelf uit te rekenen en je doorheen je papieren administratie te worstelen, staat alle info keurig opgelijst op je scherm.
      
  • Je bestellingen? Die doe je in enkele klikken via het digitale bestelsysteem. Ja, ook bij Solucious dankzij een koppeling met jouw systeem.
     
  • Digitaliseren zorgt voor een pak tijdswinst!

Je hebt meer inzichten

  • Terwijl je elke dag druk in de weer bent, verlies je misschien het grote beeld uit het oog. Zeker wanneer je meerdere vestigingen hebt of zelf niet meer in de keuken staat.
     
  • Natuurlijk wil je weten hoe het zit met de marges van elk gerecht. En wat je signature dishes en moneymakers zijn.
     
  • Maar ook welke voorraad je nog hebt, wie je actuele leveranciers zijn, enzovoort. Ook dat lost een slim en digitaal systeem voor je op.
     
  • In real time behoud je helder zicht op je zaken. Handig om snel bij te sturen, je marges aan te passen en je rendabiliteit te verhogen.


Hoe kan je als horeca digitaliseren en je voorraadbeheer aanpakken?

Als horecazaak digitaliseren kan op verschillende manieren. Menu’s plannen, voorraad beheren, bestellen, … het kan tegenwoordig allemaal via je computerscherm!

Menuplanning-engineering

Sowieso is het vandaag al een uitdaging om personeel te vinden. En de handen die je hebt, wil je zo efficiënt mogelijk inzetten. Zodat jij de ruimte krijgt om je met de strategische taken bezig te houden:

  vlotte processen, haarscherpe berekeningen van de foodcost en een correcte prijszetting
  met een digitale menuplanning analyseer je al die dingen in een-twee-drie
  je krijgt inzicht in de optimale portionering, in je marges per product en gerecht, én in de vereiste voorraad. Minder voedselverspilling, meer tijds- en geldwinst


Digitaal voorraadbeheer

Hoe groot is je voorraad? Welke producten zijn er op welk moment? Hoeveel producten verbruik je dagelijks, wekelijks en maandelijks, en in welke hoeveelheid? Welke ingrediënten gebruik je het meest of het minst? Wat is hun versheid en vervaldatum? En wanneer moet je écht bijbestellen?

  je voorraad analoog beheren is een tijdrovende en stresserende klus. Alles in Excel bijhouden dan maar
  er bestaan snellere en meer overzichtelijke manieren. Een digitaal beheersysteem geeft je alle nodige details met één druk op de knop
  en herinnert je er zelfs automatisch aan wanneer je best je voorraad aanvult


Digitaal bestelsysteem

  een wildgroei aan bestelformulieren invullen, rondbellen naar leveranciers, … Het is vast niet je favoriete bezigheid
  het is vast niet je favoriete bezigheid. Met een digitaal bestelsysteem regel je je bestellingen bij verschillende leveranciers in enkele klikken
  geen dubbel werk meer, zoveel sneller en veel minder kans op vergissingen


Solucious helpt je graag naar meer digitaal comfort

Je productiviteit en rendement bevorderen, gerichter menu’s samenstellen en analyseren, je stock wendbaar beheren, je aankopen vlotter doorvoeren, … Er bestaan heel wat systemen die je professionele leven een pak gemakkelijker maken. Neem bijvoorbeeld Growzer of QualityGuard… Ze bewijzen al jaren hun digitale meerwaarde voor horecazaken.

Met dit type van beheersystemen kan je je ook vlot digitaal koppelen aan Solucious. Dat maakt (bij)bestellen extra gemakkelijk. Geef gewoon je bestelling in je systeem. Je ziet meteen of we de gewenste producten op voorraad hebben. In real time. Natuurlijk houd jij alle digitale touwtjes in handen. Je kiest bijvoorbeeld zelf de leveringsdatum ... Met enkele klikken op je toetsenbord.

Weg dus met tijdrovend stockbeheer op papier of in Excel. Gedaan met frustrerende prijsberekeningen en voorraadlijsten. Met een digitaal voorraadbeheer- en bestelsysteem voor de horeca beheer je vlotter dan ooit je food & beverage management. Kortom: je leven als horecaondernemer wordt makkelijker en je spaart nog tijd en geld uit ook.

Weten wat de digitale oplossingen van Solucious voor jou kunnen betekenen? Onze adviseurs staan voor je klaar.

Contacteer ons!

Benieuwd naar de ervaringen van onze klanten? Bavet ging je al voor.

In deze video vertellen ze hoe zij de integratie van Growzer met het bestelsysteem van Solucious ervaren.

betrouwbare horecaleverancier met unieke track-and-trace service


Connecteer jouw bestelsysteem met Solucious

  Zo is de foutenmarge kleiner. 
  Hou je makkelijker controle over je kosten.
 Loopt vooraadbeheer gestroomlijnd en volledig automatisch.

Dankzij onze samenwerking met Solucious en Growzer kunnen we prijzen automatisch aanpassen en in realtime bekijken welke producten we wanneer verkocht hebben en hoeveel die hebben gekost

Jelle Lissens
Food & Beverage Quality Controller bij Bavet

bekijk de case study  

Solucious, Je betrouwbare horeca groothandel

 een uitgebreid assortiment voeding voor jouw horeca keuken
 makkelijk online bestellen, betrouwbare levering en service aan scherpe prijzen
 bezorgd op jouw locatie(s) overal in België


Ontdek hier meer over  

Koppel je eigen bestelsysteem met dat van Solucious!

 dat betekent dat je met één druk op de knop een bestelling aan Solucious doorgeeft, gewoon vanuit je eigen bestelsysteem. Handig!
 
 
meer info 

Nog vragen?

 neem gerust contact op


contacteer ons 

Wie is Solucious?

Waarom meer dan 25.000 professionelen kiezen voor Solucious

  Gemak: Van bestelling, tot levering en service. We zorgen dat alles vlot verloopt.

  Ruim assortiment: Vers, diepgevroren of droog. Afgestemd op je behoeftes.

  Betrouwbare levering: Afspraak is afspraak. Volg je levering via track-and-trace.

  Transparante prijzen: Je foodcost onder controle dankzij competitieve prijzen.

Ontdek meer over Solucious

Jouw accountmanager staat je bij met raad en daad

Heb je een specifieke vraag of behoefte? Of wens je persoonlijk advies? Contacteer de accountmanager in jouw regio voor een afspraak.

Contacteer jouw accountmanager