Je voorraadbeheer slim aanpakken: als horecaondernemer is het broodnodig. Gelukkig bestaan er vandaag tal van professionele digitale platformen die je helpen om je voorraad te managen en tegelijk je marges te bewaken. Maak kennis met de talrijke voordelen van een digitaal beheersysteem voor jouw horecazaak. En ontdek hoe je via zo’n platform nóg vlotter bij Solucious kan (bij)bestellen.
Welke voordelen levert een digitaal beheersysteem voor horeca precies op?
Digitaal voorraadbeheer voor horeca helpt je restaurant, brasserie of hotel enkel vooruit. De voordelen van oplossingen zoals digitale bestelsystemen, food & beverage management, menu-engineeringsystemen en digital cost control (altijd en overal zicht op je inkomsten, uitgaven, voorraad en bestellingen) zijn dan ook onweerlegbaar:
Hoe kan je als horeca digitaliseren en je voorraadbeheer aanpakken?
Als horecazaak digitaliseren kan op verschillende manieren. Menu’s plannen, voorraad beheren, bestellen, … het kan tegenwoordig allemaal via je computerscherm!
Menuplanning-engineering
Sowieso is het vandaag al een uitdaging om personeel te vinden. En de handen die je hebt, wil je zo efficiënt mogelijk inzetten. Zodat jij de ruimte krijgt om je met de strategische taken bezig te houden:
vlotte processen, haarscherpe berekeningen van de foodcost en een correcte prijszetting
met een digitale menuplanning analyseer je al die dingen in een-twee-drie
je krijgt inzicht in de optimale portionering, in je marges per product en gerecht, én in de vereiste voorraad. Minder voedselverspilling, meer tijds- en geldwinst
Digitaal voorraadbeheer
Hoe groot is je voorraad? Welke producten zijn er op welk moment? Hoeveel producten verbruik je dagelijks, wekelijks en maandelijks, en in welke hoeveelheid? Welke ingrediënten gebruik je het meest of het minst? Wat is hun versheid en vervaldatum? En wanneer moet je écht bijbestellen?
je voorraad analoog beheren is een tijdrovende en stresserende klus. Alles in Excel bijhouden dan maar
er bestaan snellere en meer overzichtelijke manieren. Een digitaal beheersysteem geeft je alle nodige details met één druk op de knop
en herinnert je er zelfs automatisch aan wanneer je best je voorraad aanvult
Digitaal bestelsysteem
een wildgroei aan bestelformulieren invullen, rondbellen naar leveranciers, … Het is vast niet je favoriete bezigheid
het is vast niet je favoriete bezigheid. Met een digitaal bestelsysteem regel je je bestellingen bij verschillende leveranciers in enkele klikken
geen dubbel werk meer, zoveel sneller en veel minder kans op vergissingen
Solucious helpt je graag naar meer digitaal comfort
Je productiviteit en rendement bevorderen, gerichter menu’s samenstellen en analyseren, je stock wendbaar beheren, je aankopen vlotter doorvoeren, … Er bestaan heel wat systemen die je professionele leven een pak gemakkelijker maken. Neem bijvoorbeeld Growzer of QualityGuard… Ze bewijzen al jaren hun digitale meerwaarde voor horecazaken.
Met dit type van beheersystemen kan je je ook vlot digitaal koppelen aan Solucious. Dat maakt (bij)bestellen extra gemakkelijk. Geef gewoon je bestelling in je systeem. Je ziet meteen of we de gewenste producten op voorraad hebben. In real time. Natuurlijk houd jij alle digitale touwtjes in handen. Je kiest bijvoorbeeld zelf de leveringsdatum ... Met enkele klikken op je toetsenbord.
Weg dus met tijdrovend stockbeheer op papier of in Excel. Gedaan met frustrerende prijsberekeningen en voorraadlijsten. Met een digitaal voorraadbeheer- en bestelsysteem voor de horeca beheer je vlotter dan ooit je food & beverage management. Kortom: je leven als horecaondernemer wordt makkelijker en je spaart nog tijd en geld uit ook.
Weten wat de digitale oplossingen van Solucious voor jou kunnen betekenen? Onze adviseurs staan voor je klaar.
Benieuwd naar de ervaringen van onze klanten? Bavet ging je al voor.
In deze video vertellen ze hoe zij de integratie van Growzer met het bestelsysteem van Solucious ervaren.
Connecteer jouw bestelsysteem met Solucious
Zo is de foutenmarge kleiner.
Hou je makkelijker controle over je kosten.
Loopt vooraadbeheer gestroomlijnd en volledig automatisch.
“Dankzij onze samenwerking met Solucious en Growzer kunnen we prijzen automatisch aanpassen en in realtime bekijken welke producten we wanneer verkocht hebben en hoeveel die hebben gekost”
Jelle Lissens
Food & Beverage Quality Controller bij Bavet
Wie is Solucious?
Waarom meer dan 25.000 professionelen kiezen voor Solucious
Gemak: Van bestelling, tot levering en service. We zorgen dat alles vlot verloopt.
Ruim assortiment: Vers, diepgevroren of droog. Afgestemd op je behoeftes.
Betrouwbare levering: Afspraak is afspraak. Volg je levering via track-and-trace.
Transparante prijzen: Je foodcost onder controle dankzij competitieve prijzen.
Jouw accountmanager staat je bij met raad en daad
Heb je een specifieke vraag of behoefte? Of wens je persoonlijk advies? Contacteer de accountmanager in jouw regio voor een afspraak.