Bestellen

Bestelwijze

Bestelwijze

Bestelwijze

Via welke kanalen kan ik bestellen?

Je kunt 24/7 bestellingen plaatsen via onze website.

Dat kan heel eenvoudig:
1. Stop de producten die je nodig hebt in je winkelmandje.
2. Voor een overzicht klik je rechts bovenaan op het winkelmandicoontje.
3. Log in (of registreer je als nieuwe klant voor je eerste bestelling).
4. Kies de gewenste leverdatum.
5. Klik onderaan het overzicht op 'Plaats bestelling' om je order te voltooien.

Kan ik bestellen zonder in te loggen?

Helaas niet. Je moet inloggen of een account aanmaken om een bestelling te plaatsen.

Hoe plaats ik meerdere bestellingen?

Je kunt eenvoudig meerdere bestellingen voorbereiden en plaatsen:

1. Log in (of registreer je als nieuwe klant voor je eerste bestelling).
2.Start je eerste bestelling: kies en bevestig je gewenste leverdatum en voeg producten toe aan je winkelmandje. Deze gevulde winkelmand is opgeslagen in ‘Onafgewerkte bestellingen’ bij ‘Mijn bestellingen’. 
3. In ‘Mijn bestellingen’ (Lopende bestellingen of Onafgewerkte bestellingen) klik je op de knop ‘Start een bestelling’. Zo start je een tweede bestelling op.
4.Kies en bevestig je tweede gewenste leverdatum en voeg producten toe aan je actieve winkelmandje.

 

Tip: Navigeren naar je gewenste winkelmandje kan je steeds via ‘Onafgewerkte bestellingen’ in ‘Mijn bestellingen’. Let op de aangegeven leveringsdatum en klik op ‘Maak actief’.

 

5. Klik rechts bovenaan op het winkelmandicoontje. Klik onderaan het overzicht op 'Plaats bestelling' om je order te voltooien.

 

Je bestelling aanpassen? Je kan tot 2 dagen voor leverdatum je bestelling aanpassen. Dit doe je eenvoudig 24/7 online bij ‘Lopende bestellingen’ in 'Mijn bestellingen'.

Hoe kan ik een herhaalbestelling plaatsen?

Bestel vlot opnieuw dezelfde producten. Dit doe je eenvoudig door:

- het opladen van jouw excellijst.
- het werken met ‘Mijn lijstjes’ op onze website. 
- producten toe te voegen via ‘Mijn historiek’ . Lees hier hoe.
- producten toe te voegen via Lopende of Geleverde bestellingen in ‘Mijn bestellingen’: klik op ‘Open als lijst’ en voeg zo producten toe aan je actief winkelmandje.

Bestelreferentie

Bestelreferentie

Bestelreferentie

Hoe kan ik een zelfgekozen bestelreferentie toevoegen aan mijn bestelling?

Je administratie vereenvoudigen? Voeg je eigen orderreferentie toe! Dat kan heel makkelijk via de bestelpagina. Onder het overzicht van je winkelmandje typ je je eigen bestelcode (30 karakters). Die verschijnt dan ook op je bestelbon, leverbon en factuur.

Bestelbedrag

Bestelbedrag

Bestelbedrag

Wat is het minimum bestelbedrag?

Het minimum bestelbedrag bedraagt 125 euro (exclusief btw en leeggoed). Bij bestellingen vanaf 250 euro valt de leverkost van 10 euro weg.

Winkelmandje

Winkelmandje

Winkelwagen

Hoe zie ik de inhoud van mijn winkelmandje?

Heel eenvoudig. Klik op 'Mijn winkelmandje' rechts bovenaan op onze website. Zo krijg je een duidelijk overzicht van de producten die je aan je winkelwagen hebt toegevoegd. Je kan altijd producten toevoegen of schrappen, of het aantal wijzigen.

Hoeveel moet ik betalen voor mijn bestelling?

Het totaalbedrag van je bestelling kun je op elk moment raadplegen via ‘Mijn winkelmandje’.

Let op! Er kan een klein prijsverschil zijn tussen de originele bestelbon en de uiteindelijke factuur. Sommige artikelen hebben immers een dagprijs. En de prijs van gewichtsartikelen wordt bepaald door het exacte gewicht.

Ook goed om te weten:

- Het minimale bestelbedrag bedraagt 125 euro (exclusief btw en leeggoed).

- Er is een logistieke bijdrage van 10 euro (exclusief btw) voor elke bestelling. Deze valt weg bij bestellingen vanaf 250 euro (exclusief btw en leeggoed).

- Bestel je artikelen met statiegeld? Dan vind je dat bedrag apart vermeld in het subtotaal op je factuur.

Bestelling doorsturen

Bestelling doorsturen

Bestelling doorsturen

Waarom kan ik mijn bestelling niet doorsturen?

Krijg je een foutmelding? Controleer dan eerst volgende zaken:

1. Ben je ingelogd? Als je nog geen inloggegevens hebt, moet je je eerst even gratis registeren.

2. Heb je de voorgestelde leverdatum bevestigd of een andere datum gekozen? Je ziet deze datum bovenaan de overzichtspagina van jouw winkelmandje.

3. Zitten er producten in je winkelmandje waarvoor we geen of onvoldoende stock hebben? Pas indien nodig je bestelhoeveelheden aan.

4. Zitten er producten in je winkelmandje die we niet meer aanbieden? Verwijder deze producten of kies een alternatief uit de suggesties.

5. Zitten er artikelen in je winkelmandje met een langere levertermijn? Verwijder deze en geef ze eventueel door via een aparte bestelling.

Besteltermijn

Besteltermijn

Besteltermijn

Hoelang moet ik op voorhand bestellen?

Als je een bestelling plaatst op dag A voor 17u, leveren we op dag C.

Concreet betekent dit:
Maandag -> Woensdag
Dinsdag -> Donderdag
Woensdag -> Vrijdag
Donderdag -> Maandag
                     -> Zaterdag (Meer info)
Vrijdag -> Dinsdag
Zaterdag -> Woensdag
Zondag -> Woensdag

Als het ontzettend druk is, kan de levertermijn langer worden.

Je krijgt altijd de vroegst mogelijke leverdatum te zien als je de bestelling plaatst.
Werk je in de horeca- of zorgsector? Bel dan onze medewerkers via +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be om een vaste leverdag af te spreken.

Leveradres

Leveradres

Leveradres

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’, en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu. Hier krijg je een overzicht van alle leveradressen en klanten waar je toegang toe hebt. Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren? Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan. Het volstaat om het formulier in te vullen.

Aanpassen bestelling

Aanpassen bestelling

Aanpassen bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Tot 2 werkdagen voor je levering (voor 17u) is het mogelijk om je geplaatste bestelling aan te passen. Je kunt zowel producten toevoegen als verwijderen. Let wel, dit kan enkel online! Als nieuwe klant kun je pas de werkdag na je registratie, je bestelling aanpassen.

Ga naar 'Mijn bestellingen' / 'Lopende bestellingen' en klik op 'Wijzig' bij de bestelling die je wenst aan te passen.

 

Klik hier voor meer info.

 

 

 

Horeca- en grootkeukenklanten kunnen op vraag nog maximaal 10 producten toevoegen (niet verwijderen!) tot 1 werkdag vóór de levering (tot 11u).

Je kan alle producten toevoegen, behalve de bestelartikelproducten, die je kan herkennen op de website met het label D+2, D+3,…Deze ‘bijbestelling’ registreren we als een nieuwe bestelling voor dezelfde leverdag. De logistieke bijdrage van 10 euro betaal je slechts 1 keer en valt weg als het totaalbedrag 250 euro (van je hoofd en bijbestelling, exclusief btw en leeggoed) overschrijdt.

Klik hier voor meer info.

De hoeveelheid van je oorspronkelijke bestelling kan je niet meer aanpassen op dag B.

In een bijbestelling worden de bestelhoeveelheden van je oorspronkelijk order en je bijbestelling niet gecumuleerd.

Hoeveelheidskortingen zullen dus enkel geldig zijn op de 'aparte' hoeveelheden (in je oorspronkelijke bestelling apart van je bijbestelling).

Een voorbeeld: je bestelt vijf eenheden van een bepaald product. En koopt via een bijbestelling nog eens vijf eenheden van datzelfde artikel. Je betaalt twee keer de eenheidsprijs. Dezelfde redenering geldt voor promoties vanaf stuks.

Let op! Als nieuwe klant kun je pas de werkdag na je registratie en bestelling producten bijbestellen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Ben je genoodzaakt om je bestelling te annuleren? Daar gaat Solucious flexibel mee om.

 - Je kan tot 2 werkdagen voor leverdatum zelf je reeds geplaatste bestelling aanpassen/annuleren. Lees hier hoe.

 - 1 werkdag voor de levering je bestelling aanpassen/annuleren? Neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst op +32 2 333 88 88 of via info@solucious.be.

Bestelbevestiging

Bestelbevestiging

Bestelbevestiging

Hoe krijg ik mijn bestelbevestiging?

Zodra je je bestelling plaatst, ontvang je een automatische bevestigingsmail met de voorziene leverdatum, het leveradres en een gedetailleerd overzicht van de bestelde producten. 

Kan ik mijn bestelbevestiging naar een tweede e-mailadres laten doorsturen?

Ja, dat kan! Vervolledig je registratie, klik daarna rechts bovenaan op de website op ‘Profiel’ / ‘Mijn gegevens’ en vul bij ‘Stuur de orderbevestiging ook naar:’ het tweede e-mailadres in.

Vervangproducten

Vervangproducten

Vervangproducten

Hoe vind ik een specifiek vervangproduct?

Gebruik deze pagina of vind je product via de zoek. 

  1. Zoek je product (niet via historiek, zet deze en andere filters uit)
  2. Zet de filter "vervangproducten" aan
  3. Voeg het product toe aan je winkelwagen of persoonlijke lijst. Lees hier hoe
Hoe krijg ik een overzicht van de producten die ik kocht en binnenkort niet meer beschikbaar zijn?

Zoek op "verlaat assortiment" samen met de filter historiek. Klik hier.
Heb hier geen resultaten? Dat wil zeggen dat er geen producten zijn. 

Hoe verwijder je oude producten van je persoonlijk lijstje of bestelhistoriek ?

Ga naar de detailpagina van het product dat je wil verwijderen. Dat doe je door op het artikelnummer van je product te klikken op deze pagnia of zoek het artikelnummer via de zoek.

Klik op "in lijst". Vink je persoonlijk lijstje uit of kies voor "Uit de historiek verwijderen".

 



.

.