Leveren

Track-and-trace

Kan ik mijn bestelling volgen via track-and-trace?

Ja! Je ontvangt de werkdag voor elke levering ’s avonds een track-and-tracelink in je mailbox.

 

Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.

 

Hoe werkt track-and-trace?
  1. 1. De werkdag voor je levering ontvang je ’s avonds een e-mail met track-and-tracelink. Via deze link vind je je levervenster van 1 uur. Bijvoorbeeld: je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10 en 11 uur.
  2. 2. Op de dag zelf – vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link in de e-mail je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.
  3. 3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

     


We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.

Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.

Regio

Waar levert Solucious?

We leveren in heel België aan dezelfde voorwaarden. Ook als je bijvoorbeeld een vestiging hebt in Charleroi en eentje aan de kust.

Levervensters

Wanneer wordt er geleverd? Kan ik een tijdsblok afspreken?

Voor KMO’s of grote ondernemingen, zijn er standaard 3 mogelijkheden:
 - Voormiddag (van 8u30 tot 12u)
 - Namiddag (van 13u tot 17u)
 - Hele dag (van 8u30 tot 16u)

Voor klanten in de horeca- of zorgsector is het mogelijk een vaste leverdag af te spreken en/of een aangepast tijdsblok te kiezen voor de levering. Bel hiervoor naar onze medewerkers op +32 (02) 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Leverdagen

Welke dag wordt er geleverd?

We leveren op alle weekdagen. Op zaterdag leveren we voorlopig enkel aan horecazaken en grootkeukens in regio Brussel, Antwerpen, Gent & Mechelen. (meer info). We leveren niet op zondag.

Voor klanten in de horeca of zorgsector is het mogelijk om een vaste leverdag af te spreken. Bel daarvoor naar onze medewerkers op +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Hoe werkt zaterdaglevering?

Solucious levert ook op zaterdag tussen 5u en 13u (met een levervenster van 4 uur). Maar, zaterdaglevering is voorlopig enkel mogelijk voor horecazaken en grootkeukens in regio Brussel, Antwerpen, Gent en Mechelen.

  1. 1. Als dit voor jou van toepassing is, kan je deze service activeren bij ‘Mijn services’ in Mijn Solucious.
  2. 2. Binnen de twee werkdagen contacteert je accountmanager je om je levervenster (van 4u) te bespreken.
  3. 3. Maximum twee werkdagen later is dit voor jou actief en ontvang je een bevestiging van de activering.
  4. 4. Het bestelproces blijft identiek.
    1.    - Je kiest bij het bestellen simpelweg voor een zaterdag als leverdag.
    2.    - Plaats ten laatste op donderdag je bestelling voor zaterdag.
    3.    - Je kunt alle producten bestellen.
    4.    - Wil je nog snel iets bijbestellen? Dat kan tot vrijdag 11 uur.
    5.    - Er zijn geen supplementen voor zaterdagleveringen. Aan je levermodaliteiten verandert niets.


Vragen? Onze klantendienst staat voor je klaar.  

De klantendienst is geopend op volgende tijdstippen:

Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen

 

Of contacteer je accountmanager.

Levermodaliteiten

Wordt er geleverd op verdiep (of in de kelder)?

Ja. Er zijn wel enkele voorwaarden:
1. Via de trap: we leveren tot maximum 1 verdiep en/of maximaal 20 treden. De trap mag bovendien geen draaitrap zijn.
2. Via de lift: we leveren op elke etage indien het mogelijk is om met een steekwagen in de lift te gaan.

Tot waar leveren jullie?

We leveren tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Indien gewenst stapelen we ook af. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

 

Door de verscherpte maatregelen op nationaal niveau leveren we je bestelling
opnieuw enkel tot aan je voordeur/loskaai (en betreden we je gebouw niet meer). Meer info

 

Stapelen jullie af?

Ja. Onze medewerker stapelt je bestelde producten af tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

Leveradres

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’ en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu.
Hier krijg je een overzicht van alle klanten en leveradressen waar jij toegang toe hebt.

Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren?
Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan en vul het adres in.

Dragers

Hoe wordt er geleverd? Met rolcontainers of op pallet?

Standaard ontvang je je bestelling in rolcontainers of blauwe bakken. Op vraag leveren we ook op pallet.

We verrekenen de dragers bij de levering. Hieronder vind je een overzicht van de prijzen:
- Groene EPS-bak: 3,86 euro
- Kleine blauwe bak: 0,90 euro
- Grijze bak: 10 euro
- Rolcontainer: 120 euro
- Tussenlegger rolcontainer: 10 euro
- Europallet: 8 euro
- Plastic pallet: 45 euro


Het leeggoed van je vorige bestelling nemen onze bezorgers bij elke levering terug mee (bakken, rolkarren en andere dragers: minimum evenveel als geleverd).

2 tips:

- Zet het leeggoed op de leverdag klaar voor een vlotte terugname.
- Aarzel niet om je bezorger te vragen om het leeggoed terug mee te nemen.

Leverbewijzen

Krijg ik een bewijs van levering?

Uiteraard. Als klant krijg je een papieren leverbon met de geleverde goederen en het betaalde bedrag. De verrekening van de dragers en het leeggoed vind je op het digitale ontvangstbewijs. Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.

Leeggoed

Wordt leeggoed (zoals bakken bier) meegenomen bij de levering?

Absoluut! We verrekenen je leeggoed en nemen het mee bij elke levering.

Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we je om je leeggoed juist te sorteren.

1. Sorteer alle flessen per merk in de overeenkomstige bak.
2. Zet alle bakken van dezelfde kleur of hetzelfde merk bij elkaar (op pallet, rolcontainer, …). 
3. Flesjes zonder bak groepeer je per soort, bij voorkeur in een EPS-bak.

Let op! Onze bezorgers nemen niet of fout gesorteerd leeggoed niet mee.

Bezorgers

Welke bezorger komt bij mij leveren?

Dat verschilt van levering tot levering. Om onze operationele werking zo efficiënt mogelijk te organiseren, kunnen we je helaas geen vaste bezorger toewijzen.