Leveren

Track-and-trace

Kan ik mijn bestelling volgen via track-and-trace?

Ja! Je ontvangt de werkdag voor elke levering ’s avonds een track-and-tracelink in je mailbox*.

 

Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.


* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Dit is enkel voor bedrijven zonder warme keuken, niet voor horeca of grootkeukens. Lees meer.

Hoe werkt track-and-trace?
  1. 1. De werkdag voor je levering ontvang je ’s avonds een e-mail met track-and-tracelink*. Via deze link vind je je levervenster van 1 uur. Bijvoorbeeld: je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10 en 11 uur.
  2. 2. Op de dag zelf – vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link in de e-mail je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.
  3. 3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).


We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.

Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.


* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit enkel digitaal. Dit is enkel voor bedrijven zonder warme keuken, niet voor horeca of grootkeukens. Lees meer.

Regio

Waar levert Solucious?

We leveren in heel België aan dezelfde voorwaarden.
Ook als je bijvoorbeeld een vestiging hebt in Charleroi en eentje aan de kust.

Op vraag leveren we ook zonder extra kost in de grensregio's buiten België, wanneer deze 20à30 km buiten de grens liggen in Frankrijk, Nederland en Duitsland.
Contacteer hiervoor je account manager.

Levervensters

Wanneer wordt er geleverd? Kan ik een tijdsblok afspreken?

Voor KMO’s of grote ondernemingen, zijn er standaard 3 mogelijkheden:
 - Voormiddag (van 8u30 tot 12u)
 - Namiddag (van 13u tot 17u)
 - Hele dag (van 8u30 tot 16u)

Voor klanten in de horeca- of zorgsector is het mogelijk een vaste leverdag af te spreken en/of een aangepast tijdsblok te kiezen voor de levering. Bel hiervoor naar onze medewerkers op +32 (02) 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Leverdagen

Welke dag wordt er geleverd?

We leveren op alle weekdagen.
Op zaterdag leveren we aan horecazaken en grootkeukens (meer info).
We leveren niet op zondag.

Voor klanten in de horeca of zorgsector is het mogelijk om (een) vaste leverdag(en) af te spreken.
Bel daarvoor naar onze medewerkers op +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Hoe werkt zaterdaglevering?

Solucious levert ook op zaterdag tussen 5u en 13u (met een levervenster van 4 uur). Zaterdaglevering is mogelijk voor horecazaken en grootkeukens in heel België.

  1. 1. Als dit voor jou van toepassing is, kan je deze service activeren bij ‘Mijn services’ in Mijn Solucious.
  2. 2. Binnen de twee werkdagen contacteert je accountmanager je om je levervenster (van 4u) te bespreken.
  3. 3. Maximum twee werkdagen later is dit voor jou actief en ontvang je een bevestiging van de activering.
  4. 4. Het bestelproces blijft identiek.
    1.    - Je kiest bij het bestellen simpelweg voor een zaterdag als leverdag.
    2.    - Plaats ten laatste op donderdag je bestelling voor zaterdag.
    3.    - Je kunt alle producten bestellen.
    4.    - Wil je nog snel iets bijbestellen? Dat kan tot vrijdag 11 uur.
    5.    - Er zijn geen extra kosten voor zaterdagleveringen. 


Vragen? Onze klantendienst staat voor je klaar.  

De klantendienst is geopend op volgende tijdstippen:

Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen

 

Of contacteer je accountmanager.

Levermodaliteiten

Wordt er geleverd op verdiep (of in de kelder)?

Ja. Er zijn wel enkele voorwaarden:
1. Via de trap: we leveren tot maximum 1 verdiep en/of maximaal 20 treden. De trap mag bovendien geen draaitrap zijn.
2. Via de lift: we leveren op elke etage indien het mogelijk is om met een steekwagen in de lift te gaan.

Tot waar leveren jullie?

We leveren tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Indien gewenst stapelen we ook af. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

 

 

Stapelen jullie af?

Ja. Onze medewerker stapelt je bestelde producten af tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

Leveradres

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’ en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu.
Hier krijg je een overzicht van alle klanten en leveradressen waar jij toegang toe hebt.

Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren?
Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan en vul het adres in.

Dragers

Hoe wordt er geleverd? Met rolcontainers of op pallet?

Standaard ontvang je je bestelling in rolcontainers. Grote volumes leveren we op aanvraag op pallet.

We verrekenen de dragers bij de levering. Hieronder vind je een overzicht van de prijzen:
- Groene EPS-bak: 3,86 euro
- Kleine blauwe bak: 0,90 euro
- Grijze bak: 10 euro
- Rolcontainer: 120 euro
- Tussenlegger rolcontainer: 10 euro
- Europallet: 22 euro
- Plastic pallet: 45 euro


De bezorgers nemen alle leeggoed (bakken, rolkarren en andere dragers) mee dat beschikbaar is op het moment van de levering. Zet het leeggoed op de leverdag klaar voor een vlotte terugname. We laden geen bakken uit.

Leverbewijzen

Krijg ik een bewijs van levering?

Uiteraard. Als klant krijg je een papieren leverbon* met de geleverde goederen en het geleverde bedrag. De verrekening van de dragers en het leeggoed vind je op het digitale ontvangstbewijs. Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.


* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit enkel digitaal. Dit is enkel voor bedrijven zonder warme keuken, niet voor horeca of grootkeukens. Lees meer.

Leeggoed

Wordt leeggoed (zoals bakken bier) meegenomen bij de levering?

Absoluut! We verrekenen je leeggoed en nemen het mee bij elke levering.

Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we je om je leeggoed juist te sorteren.

1. Sorteer alle flessen per merk in de overeenkomstige bak.
2. Zet alle bakken van dezelfde kleur of hetzelfde merk bij elkaar (op pallet, rolcontainer, …). 
3. Flesjes zonder bak groepeer je per soort, bij voorkeur in een EPS-bak.

Let op! Onze bezorgers nemen niet of fout gesorteerd leeggoed niet mee.

Bezorgers en transportpartners

Welke bezorger komt bij mij leveren?

Dat verschilt van levering tot levering. Om onze operationele werking zo efficiënt mogelijk te organiseren, kunnen we je helaas geen vaste bezorger toewijzen.

Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen. Lees hier wat er hetzelfde blijft en wat er verandert.

Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?

Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom


Dezelfde betrouwbare service

  • - Je volgt je levering eenvoudig via track-and-trace.
    Nadien ontvang je via e-mail ook je digitale ontvangstbewijs
  • - Je ontvangt je levering op pallet of in groene EPS-bakken.
  • - De bezorgers nemen retours, leeggoed, palletten en bakken weer mee.


Slechts 2 verschillen


1. De track-and-trace e-mail ontvang je op een ander tijdstip:  

  • Bij een externe levering ontvang je deze van CityDepot:
    • - op de dag van je levering in de voormiddag. 
    • - van e-mailadres NoReply@citydepot.be

  • Bij een Solucious-levering ontvang je deze: 
    • - op de werkdag vóór je levering ’s avonds.
    • - van e-mailadres no-reply@delivery.solucious.be


2. Het ziet er anders uit.   

  • - De vrachtwagens en bezorgers van BD myShopi herkent je aan hun logo:
    BD myShopi

  • - De track-and-tracemails van BD myShopi herken je door de het logo van 'CityDepot' en de groene kleur:  
    track-and-trace-mail BD myShopi     track-and-trace-pagina BD myShopi
Waarom krijg ik mijn levering via de fiets?

In het kader van groene mobiliteit, leveren we in Gent en Brussel ook met de fiets. Dit via onze partner Foodsprint.  

Dat is niet alleen goed voor het milieu, meer fietsen op de weg betekent ook minder wagens in de stad.

Onze bezorger levert met respect voor de koude ketting: 

  • - De fiets is speciaal uitgerust met een gekoelde container met temperatuurcontrole.
  • - Enkel bestellingen van droge voeding en verse producten.
  • - De levering komt toe in groene bakken. Dus niet op een rolcontainer of pallet.

Verder verloopt alles zoals je van ons gewend bent.