Leveren

Track-and-trace

Kan ik mijn bestelling volgen via track-and-trace?

Ja! Je ontvangt 5 uur voor je levering een track-and-tracelink in je mailbox*.


Je kunt deze track-and-tracelink ook raadplegen via Lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of via het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).

Zo volg je je order op de voet en weet je dus wanneer je bezorger ongeveer komt.


* Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.

Hoe werkt track-and-trace?
  1. 1. Vanaf 5 uur voor je geplande levering ontvang een e-mail met track-and-tracelink*. Via deze link vind je je levervenster van 1 uur. Bijvoorbeeld: je mag je bestelling morgen verwachten tussen 10 en 11 uur.
  2. 2. Vanaf 1 uur voor de geplande levering – kun je via de link in de e-mail je bezorger in real time volgen. Je ontdekt meteen hoeveel klanten er nog voor jou zijn.
  3. 3. Mail per ongeluk verwijderd? Je kunt de track-and-tracelink ook raadplegen via lopende bestellingen in Mijn Solucious. Of klik op het icoon . Je vindt dit rechts boven naast Mijn Solucious. Dit is beschikbaar vanaf de werkdag voor je levering (± 23u).


We versturen de track-and-tracemail naar de contactpersoon die ook alle ontvangstbewijzen krijgt. Wil je extra personen toevoegen? Dat kan! Neem simpelweg contact op met de klantendienst.

Krijgt onze bezorger onverwacht vertraging? En dreigt je bestelling heel wat later te arriveren dan voorspeld? Dan mag je zoals gewoonlijk een telefoontje verwachten.


Uitzondering: bij externe leveringen via onze partner BD myShopi, ontvang je dit pas in de voormiddag op je leverdag. Lees meer.

Regio

Waar levert Solucious?

We leveren in heel België aan dezelfde voorwaarden.
Ook als je bijvoorbeeld een vestiging hebt in Charleroi en eentje aan de kust.

Op vraag leveren we ook zonder extra kost in de grensregio's buiten België, wanneer deze 20à30 km buiten de grens liggen in Frankrijk, Nederland en Duitsland.
Contacteer hiervoor je account manager.

Levervensters

Wanneer wordt er geleverd? Kan ik een tijdsblok afspreken?

Voor KMO’s of grote ondernemingen, zijn er standaard 3 mogelijkheden:
 - Voormiddag (van 8u30 tot 12u)
 - Namiddag (van 13u tot 17u)
 - Hele dag (van 8u30 tot 16u)

Voor klanten in de horeca- of zorgsector is het mogelijk een vaste leverdag af te spreken en/of een aangepast tijdsblok te kiezen voor de levering. Bel hiervoor naar onze medewerkers op +32 (02) 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Leverdagen

Welke dag wordt er geleverd?

We leveren op alle weekdagen.
Op zaterdag leveren we aan horecazaken en grootkeukens (meer info).
We leveren niet op zondag.

Voor klanten in de horeca of zorgsector is het mogelijk om (een) vaste leverdag(en) af te spreken.
Bel daarvoor naar onze medewerkers op +32 2 333 88 88 of mail naar salessupport@solucious.be.

Hoe werkt zaterdaglevering?

Solucious levert ook op zaterdag tussen 5u en 13u (met een levervenster van 4 uur). Zaterdaglevering is mogelijk voor horecazaken en grootkeukens in heel België.

  1. 1. Als dit voor jou van toepassing is, kan je deze service activeren bij ‘Mijn services’ in Mijn Solucious.
  2. 2. Binnen de twee werkdagen contacteert je accountmanager je om je levervenster (van 4u) te bespreken.
  3. 3. Maximum twee werkdagen later is dit voor jou actief en ontvang je een bevestiging van de activering.
  4. 4. Het bestelproces blijft identiek.
    1.    - Je kiest bij het bestellen simpelweg voor een zaterdag als leverdag.
    2.    - Plaats ten laatste op donderdag je bestelling voor zaterdag.
    3.    - Je kunt alle producten bestellen.
    4.    - Wil je nog snel iets bijbestellen? Dat kan tot vrijdag 11 uur.
    5.    - Er zijn geen extra kosten voor zaterdagleveringen. 


Vragen? Onze klantendienst staat voor je klaar.  

De klantendienst is geopend op volgende tijdstippen:

Maandag – vrijdag van 7u – 17u30
Zaterdag van 7u - 13u00
Gesloten op zon- & feestdagen

 

Of contacteer je accountmanager.

Wordt mijn bestelling op of na een feestdag geleverd?

Op wettelijke feestdagen is Solucious gesloten. Dit betekent dat we die dag je order niet verwerken of leveren.

Indien je levering normaal gezien op de feestdag valt, bundel je de bestelling met die van je vaste leverdag ervoor of erna. Houd rekening met bestelartikels die je meer dan 2 werkdagen op voorhand moet bestellen.

Indien je levering 1 of 2 dagen na de feestdag valt, houd er dan rekening mee dat je een dag vroeger je bestelling moet plaatsen. Je controleert makkelijk op voorhand de uiterste besteldatum op onze website. Hier lees je hoe je dat doet. 

Levermodaliteiten

Wordt er geleverd op verdiep (of in de kelder)?

Ja. Er zijn wel enkele voorwaarden:
1. Via de trap: we leveren tot maximum 1 verdiep en/of maximaal 20 treden. De trap mag bovendien geen draaitrap zijn.
2. Via de lift: we leveren op elke etage indien het mogelijk is om met een steekwagen in de lift te gaan.

Tot waar leveren jullie?

We leveren tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Indien gewenst stapelen we ook af. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

 

 

Stapelen jullie af?

Ja. Onze medewerker stapelt je bestelde producten af tot aan je koelruimte, diepvriezer of voorraadruimte. Sorteren – bijvoorbeeld op basis van de houdbaarheidsdatum – doe je zelf.

Mijn bestelling is onvolledig

Ontbreken er artikelen in je levering, zijn producten vervallen of beschadigd en heb je deze dringend nodig? Bel naar ons SOS Solucious noodnummer: 02/333.88.88. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wanneer bereikbaar?

Maandag - vrijdag: 7:00 - 17:30 uur

Zaterdag: 7:00 - 13:00 uur

Leveradres

Hoe kan ik mijn leveradres bekijken/wijzigen?

Klik bovenaan op onze website op ‘Profiel’ en kies ‘Klanten’ in het dropdownmenu.
Hier krijg je een overzicht van alle klanten en leveradressen waar jij toegang toe hebt.

Wil je eenmalig op een ander adres laten leveren?
Vink dan onderaan in je winkelwagen het vakje ‘Alternatief leveradres’ aan en vul het adres in.

Dragers

Hoe wordt er geleverd? Met rolcontainers of op pallet?

Standaard ontvang je je bestelling in rolcontainers. Grote volumes leveren we op aanvraag op pallet.

We verrekenen de dragers bij de levering. Hieronder vind je een overzicht van de prijzen:
- Groene EPS-bak: 3,86 euro
- Kleine blauwe bak: 0,90 euro
- Grijze bak: 10 euro
- Rolcontainer: 150 euro
- Tussenlegger rolcontainer: 12 euro
- Europallet: 22 euro
- Plastic pallet: 45 euro


De bezorgers nemen alle leeggoed (bakken, rolkarren en andere dragers) mee dat beschikbaar is op het moment van de levering. Zet het leeggoed op de leverdag klaar voor een vlotte terugname. We laden geen bakken uit.

Leverbewijzen

Hoelang blijft mijn leverbon beschikbaar?

Je leverbon is beschikbaar voor alle leveringen vanaf februari 2023. Een leverbon blijft beschikbaar in "Mijn bestellingen" > "Geleverde bestellingen" tot 18 maand na levering. 

Wie kan de leverbon raadplegen?

Iedereen met een login op solucious.be kan de leverbon raadplegen. Heb je je eigen bestelsysteem? Of bestel je via Webservice (API), OCI of EDI (+ Babelway) ? Ook dan heb je de mogelijkheid je bestellingen via solucious.be te raadplegen. 

Krijg ik een bewijs van levering?

Uiteraard. Je krijgt een leverbon en een ontvangstbewijs.

Digitale leverbon1. Je krijgt een leverbon met de geleverde producten en het geleverde bedrag.
Deze krijg je digitaal en op voorhand. (En dus niet meer van je bezorger bij levering).
- 5 uur voor levering beschikbaar
- online bij 'Mijn bestellingen' (voor iedereen met een login van onze website)
of via de track-and-trace mail (enkel voor diegene die deze e-mails ontvangt)

Zo weet je op voorhand exact welke producten je effectief geleverd krijgt.
Lees hier meer info over hoe je je leverbon digitaal zal kunnen raadplegen.


digitaal ontvangstbewijs2. Je ontvangt ook een digitaal ontvangstbewijs met de verrekening van de dragers en het leeggoed.
Onze medewerker zal je vragen om deze formulieren elektronisch te ondertekenen. Het digitale ontvangstbewijs valt meteen daarna in je mailbox.



Hoe kan ik mijn leverbon raadplegen?

Op je leverbon vind je een overzicht van de producten die je ontvangt bij levering & het totaalbedrag.
Je krijgt deze leverbon enkel digitaal. En dus niet meer op papier van je bezorger.

1. 5 uur voor levering is je leverbon online beschikbaar. Je vindt deze op 2 manieren

  • - Log je in op onze website en ga naar 'Mijn bestellingen' (iedereen met een login voor de website kan dit raadplegen)
  • - Klik op de link in je e-mail met de track-and-trace (enkel voor wie deze e-mail ontvangt)

2. Bij je lopende en/of geleverde bestellingen klik je op de knop 'Bekijk je leverbon’.
Klik op de knop bij lopende bestellingof Klik op de knop bij geleverde bestelling

3. Je vindt een online overzicht van alle producten die effectief geleverd worden. Ook de aantallen en prijzen vind je terug.
Online leverbon

4. Liever een pdf? Klik bovenaan het overzicht op het pdf-icoon    om je leverbon te downloaden als pdf.
Pdf van je leverbon

Leeggoed

Wordt leeggoed (zoals bakken bier) meegenomen bij de levering?

Absoluut! We verrekenen je leeggoed en nemen het mee bij elke levering.

Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen we je om je leeggoed juist te sorteren.

1. Sorteer alle flessen per merk in de overeenkomstige bak.
2. Zet alle bakken van dezelfde kleur of hetzelfde merk bij elkaar (op pallet, rolcontainer, …). 
3. Flesjes zonder bak groepeer je per soort, bij voorkeur in een EPS-bak.

Let op! Onze bezorgers nemen niet of fout gesorteerd leeggoed niet mee.

Bezorgers en transportpartners

Hoe haal ik mijn bestelling op in het afhaalpunt CLP Meiser?

Na het vullen van je winkelmandje op solucious.be kies je je gewenste leverdag waarop je je bestelling wenst op te halen. Selecteer vervolgens alternatief leveradres en kies voor afhaalpunt Meiser. Je bestelling ligt op je gekozen leverdag klaar. Aan de ingang van de Colruyt Professionals winkel in Meiser word je verder begeleid.

Waar en wanneer kan je je bestelling afhalen?

Waar: Leuvensesteenweg 510, 1030 Schaarbeek (aanmelden ingang van de Colruyt Professionals Meiser).

Openingsuren:

  • maandag tot zaterdag van 09.00 - 20.00
  • zondag gesloten
Welke bezorger komt bij mij leveren?

Dat verschilt van levering tot levering. Om onze operationele werking zo efficiënt mogelijk te organiseren, kunnen we je helaas geen vaste bezorger toewijzen.

Waarom ontvang ik mijn levering via partner BD myShopi?

Om betrouwbare leveringen te blijven garanderen, gaan we duurzame samenwerkingen aan met externe partners. Op die manier vangen we piekmomenten makkelijker op. 

Zo werkt Solucious samen met de partner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding.

Jij blijft je leveringen steeds correct en volgens afspraak ontvangen.

Hoe werkt een externe levering via BD myShopi?

Solucious werkt samen met de transportpartner ‘BD myShopi’ voor leveringen van droge voeding. Lees hier waarom


Dezelfde betrouwbare service

  • - Je volgt je levering eenvoudig via track-and-trace.
    Nadien ontvang je via e-mail ook je digitale ontvangstbewijs
  • - Je ontvangt je levering op pallet of in groene EPS-bakken.
  • - De bezorgers nemen retours, leeggoed, palletten en bakken weer mee.
Waarom krijg ik mijn levering via de fiets?

In het kader van groene mobiliteit, leveren we in Antwerpen, Brussel, Gent en Mechelen ook met de fiets. Dit via onze partner Foodsprint.  

Dat is niet alleen goed voor het milieu, meer fietsen op de weg betekent ook minder wagens in de stad.

Onze bezorger levert met respect voor de koude ketting: 

  • - De fiets is speciaal uitgerust met een gekoelde container met temperatuurcontrole.
  • - Enkel bestellingen van droge voeding en verse producten.
  • - De levering komt toe in groene bakken. Dus niet op een rolcontainer of pallet.

Verder verloopt alles zoals je van ons gewend bent.