Zoekresultaten voor: digiteal

Op welke manieren kan ik mijn factuur betalen?

1. Je betaalt op factuur na je levering

Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur.
- In de e-mail zie je een betaalknop. Zo betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq via het online betaalplatform Digiteal.
- Via overschrijving betalen kan natuurlijk ook. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 


De voordelen van de Digiteal-betaalknop?

1. Win tijd: gegevens al ingevuld dankzij 1 druk op de knop
  - Je betaalt steeds het juiste bedrag
  - Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
2. Betaal veilig: Digiteal is erkend door de Nationale Bank van België en wordt beveiligd door Belfius
3. Herkenbaar:
  - Factuur nog niet betaald? Op de blauwe knop staat ‘Betaal nu’
  - Factuur betaald via Digiteal? De blauwe knop in de e-mail wordt meteen groen. Op de knop staat ‘Betaald’.
  - Dit werkt ook als je de e-mail doorstuurt naar iemand.


2. Je betaalt tijdens de levering

Dan betaal je via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger (dus geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail. 

Hoe werkt een online betaling via Digiteal?

1. Na je levering ontvang je een e-mail met je factuur. Als je op factuur betaalt zie je in de e-mail een betaalknop.

2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.

  • mobiel betalen via Digiteal- Op je computer:
    Neem dan je gsm erbij en open een betaalapplicatie. Kies daar om mobiel te betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Scan dan de QR-code met je gsm, kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je gsm:
    Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen. Dit kan bijvoorbeeld met de app van je bank of met Payconiq.
    Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.

  • - Op je tablet: 
    Houd je je ipad horizontaal (landschap), dan werkt het zoals op de computer. 
    Houd je je ipad verticaal (portret), dan werkt het zoals op de gsm.
    Lees hierboven hoe dat moet.

3. Als je betaald hebt via Digiteal, verandert de betaalknop in de e-mail. De kleur wordt groen en je leest ‘betaald’. Ook als je de e-mail doorstuurt, werkt dit.

Mijn online betaling via smartphone is mislukt. Hoe komt dit?

Je probeerde te betalen via het online betaalplatform Digiteal, maar dit mislukte? Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

  • • Je hebt te lang gewacht om te betalen
       > Klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Je internetverbinding viel weg of is onstabiel
       > Als je internetverbinding hersteld is, klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • • Er is een probleem met je bank(applicatie)
      - Je hebt bijvoorbeeld geen autoriteit om met de juiste rekening te betalen
      - Er staat een limiet op het bedrag dat je kan betalen via de app
       > Contacteer je bank(app) om dit op te lossen.

 

Meer weten over hoe het platform werkt? Lees hier meer.

 

Nog meer vragen of feedback? Contacteer gerust onze klantendienst: via de chat op onze website, via info@solucious.be of bel naar +32 2 333 88 88.