Zoekresultaten voor: betaalmethodes

Bij positieve kredietscore kan je betalen via factuur na de levering. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

 

Anders via Bancontact, Visa of Mastercard bij levering. Let op, wij aanvaarden geen cash.

Bij een positieve kredietscore betaal je via factuur. Lees hier welke betaalmethodes mogelijk zijn.

Je betalingstermijn en kredietlimiet bepalen we ook op basis van deze score.


In het andere geval betaal je bij levering via Bancontact, Visa of Mastercard aan onze bezorger.

Om de betalingsvoorwaarden te bespreken, neem je best contact op met je accountmanager.

Je probeerde te betalen via het online betaalplatform Digiteal, maar dit mislukte? Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

  • Je hebt te lang gewacht om te betalen
    > Klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw. 
  • Je internetverbinding viel weg of is onstabiel
    > Als je internetverbinding hersteld is, klik op de betaalknop in je e-mail en probeer opnieuw.
  • Er is een probleem met je bank(applicatie)
    • Je hebt bijvoorbeeld geen autoriteit om met de juiste rekening te betalen
    • Er staat een limiet op het bedrag dat je kan betalen via de app
      > Contacteer je bank(app) om dit op te lossen.

Meer weten over hoe het platform werkt? Lees hier meer.

Nog meer vragen of feedback? Contacteer gerust onze klantendienst: via de chat op onze website, via info@solucious.be of bel naar +32 2 333 88 88.

Je kunt je facturen eenvoudig via domiciliëring laten betalen door het volgen van een paar simpele stappen.

  1. Vul je aanvraag in op ons online formulier. Wij verwerken je aanvraag zo snel mogelijk.
  2. Daarna ontvang je een uitnodigingsmail (van domiciliation@solucious.be) om je mandaat digitaal te ondertekenen.
  3. Je ontvangt een bevestigingsmail met het ingevulde mandaat. Er wordt automatisch goedkeuring gevraagd aan je bank.

Krijg je goedkeuring van je bank? Alles geregeld!
Vanaf dan ontvang je telkens een e-mail wanneer er betalingen gepland staan.

Goed om te weten

  • Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch
  • Alles verloopt digitaal:
    • Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    • Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • Verminder je administratie
    • Automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    • Creditnota’s worden ook meteen verrekend.

  1. Na je levering vind je je factuur online bij 'Mijn bestellingen' en ontvang je deze via e-mail. Als je op factuur betaalt, zie je online en in de e-mail een betaalknop.
  2. Klik op deze betaalknop. In je browser opent een nieuw venster met het online betaalplatform van Digiteal. Een aantal gegevens (bedrag, factuur- en rekeningnummer) werden hier automatisch al ingevuld. Je kan deze niet aanpassen, zo zijn deze altijd juist.
    • Op je computer:
      Betaal met je bankkaart. Of met een betaalapplicatie op je gsm, zoals je bank-app of Payconiq, door de QR-code te scannen. 
    • Op je gsm:
      Klik in op het platform op ‘mobiel betalen’ en kies de app waarmee je wil betalen, bv. je bank-app of Payconiq. Kies met welke rekening je wil betalen en rond de betaling af.
    • Op je tablet: 
      Houd je je ipad horizontaal, dan werkt het zoals op de computer. Houd je je ipad verticaal, dan werkt het zoals op de gsm.
  3. Als je betaald hebt via Digiteal, zal je dit niet meer opnieuw kunnen betalen. In de mail wordt de betaalknop groen en je leest ‘betaald’. 

1. Via domiciliëring, na je levering
Laat je facturen automatisch betalen via domiciliëring. Het werkt eenvoudig. Vul een aanvraag in op ons online formulier en onderteken het mandaat. De rest verloopt automatisch via het Twikey-platform. Goed om te weten:

  • Alles verloopt digitaal:
    • Onderteken, beheer en bewaar je mandaat online.
    • Duidelijke communicatie via e-mail: wanneer een betaling gepland staat, als er iets wijzigt, …
  • Verminder je administratie
    • Automatisch, op tijd en correct. Geen betalingstermijnen meer om te onthouden.
    • Creditnota’s worden ook meteen verrekend.
  • Je digitale factuur ontvang je na levering via e-mail. Deze moet je natuurlijk niet betalen via overschrijving, want we verwerken dit automatisch

2. Op factuur, na je levering
Na je levering vind je je factuur online bij 'Mijn Solucious' en ontvang je deze via e-mail.

  • Via de betaalknop betaal je rechtstreeks met Bancontact of Payconiq. Dit loopt via het online betaalplatform Digiteal, erkend door de Nationale Bank van België en beveiligd door Belfius. Met de betaalknop zijn je gegevens al ingevuld: 
    • Je betaalt dus steeds het juiste bedrag.
    • Geen factuur- of rekeningnummers meer opzoeken en intypen
    • Je ziet op het platform of je dit al betaald hebt of niet.
  • Via overschrijving betalen kan ook. Solucious NV/SA BE15 2930 2504 2930 GEBABEBB. Vermeld dan zeker de factuurnummer(s) in je betalingsreferentie. 

3. Tijdens de levering
Enkel als de kredietscore van je bedrijf te laag is, moet je tijdens de levering betalen via Bancontact, Visa of Mastercard (geen cash). Daarna krijg je je factuur via e-mail en vind je deze online bij 'Mijn bestellingen'. 

Heb je wel een positieve kredietscore? Dan betaal je achteraf.