Gemak en efficiëntie in de keuken. Bij Solucious weten we hoe belangrijk dat is. Daarom plaats je eenvoudig een bestelling via onze gebruiksvriendelijke website. Wist je dat je vanaf nu ook rechtstreeks je eigen bestelsysteem of platform kunt koppelen? Dat betekent dat je met één druk op de knop een bestelling aan Solucious doorgeeft, gewoon vanuit je eigen bestelsysteem. Handig!
Hoe koppel ik mijn voorraadbeheer?
Als aankoopverantwoordelijke, zaakvoerder of chef weet jij als geen ander hoe belangrijk een efficiënt voorraadbeheer is. Daarom werk je misschien al met een digitaal bestelsysteem en geef je je bestellingen vanuit dat systeem door. Bij Solucious weten we echter dat het nóg gemakkelijker kan: door je eigen bestelsysteem met dat van Solucious te koppelen.
Hoe? Zo!
1. Je gebruikt al een ERP-systeem zoals SAP, Mircosoft Dynamics of Oracle of een bestelsoftware zoals Growzer, Quality Guard, ...*
2. Solucious helpt je op weg voor de digitale koppeling
3. Jij bespaart tijd (en profiteert) van andere voordelen
* Solucious werkt op dit ogenblik perfect samen met Growzer. Weldra volgt er een partnership met Quality Guard.
Welke integraties zijn mogelijk?
Welk systeem je ook hebt, we zoeken graag mee naar de beste koppeling. Net daarom onderscheiden we drie verschillende integraties:
1. Integraties om bestellingen te plaatsen. Dat kan via:
- Webservice (API)
- OCI *
- EDI (+ Babelway)
* Hier werken onze IT’ers nog volop aan. Nog héél even geduld tot najaar 2023.
2. Integraties om info over je levering te ontvangen (despatch advice) in je eigen systeem.
3. Integraties om facturen digitaal in je eigen systeem te zien via onder andere SAP, Peppol, Basware, Mercurius, ...
Wat zijn de voordelen van een koppeling?
Door direct verbonden te zijn met onze diensten, pak je heel wat voordelen mee. Afhankelijk van de gekozen integratie geniet je van deze troeven:
Bespaar tijd: dankzij de koppeling hoef je maar op één plek een bestelling door te geven, namelijk jouw eigen bestelsysteem.
Voorraad up-to-date: de voorraad van Solucious wordt naar je teruggekoppeld en zorgt voor correcte, realtime info als je je bestelling plaatst.
Melding levering: je krijgt één dag van tevoren te horen welke producten we effectief leveren (en welke houdbaarheidsdatum die hebben).
Suggesties bij tekorten: eventuele alternatieve producten (in andere hoeveelheden of van andere merken) zie je meteen in de leveringsinformatie.
Correcte facturen: je bestelling is meteen gekoppeld aan de effectief gefactureerde producten. Je moet de twee dus niet meer naast elkaar leggen en vergelijken.
Benieuwd naar de ervaringen van onze klanten? Bavet ging je al voor.
In deze video vertellen ze hoe zij de integratie van Growzer met het bestelsysteem van Solucious ervaren.
Connecteer jouw bestelsysteem met Solucious
Zo is de foutenmarge kleiner.
Hou je makkelijker controle over je kosten.
Loopt vooraadbeheer gestroomlijnd en volledig automatisch.
“Dankzij onze samenwerking met Solucious en Growzer kunnen we prijzen automatisch aanpassen en in realtime bekijken welke producten we wanneer verkocht hebben en hoeveel die hebben gekost”
Jelle Lissens
Food & Beverage Quality Controller bij Bavet
Klinkt dit als muziek in je oren? Dat is het zeker!
Als partner en expert begeleiden we je maximaal in de koppeling van jouw systeem met dat van ons. We zorgen ervoor dat onze specialisten alle technische details regelen en met je doorlopen. Meer info nodig? Of meteen een afspraak inplannen?