Green Mango: gourmetburgers, cocktails en een vleugje exotisme.

Op 11 jaar tijd groeide Green Mango uit tot een referentie in het Brusselse culinaire landschap. Wat is het geheim achter dit succes? Een toefje reizen, een snufje zon, een vleugje exotisme, maar bovenal: gourmetburgers en cocktails met een explosie van smaken.


Green Mango telt vandaag 8 vestigingen in Brussel, Vlaams-Brabant en Waals-Brabant. Maar daar houdt het niet op, vertelt Anthony May, een van de twee oprichters: “We zijn van plan om extra vestigingen te openen, vooral in de rest van België, maar ook in het buitenland, in Europa en de Arabische Emiraten. In 2025 zal het eerste filiaal buiten België zijn deuren openen.”

    

Wat is het geheim achter het succes van Green Mango?

“Ons concept combineert een culinair aanbod van gourmetburgers met cocktails en mocktails met vers fruit. Dit alles in een kleurrijke omgeving die je doet dromen van reizen, vrijheid, tropische oorden, een frisse wind, vakantie... Kortom, een totaalervaring die verder gaat dan enkel een maaltijd. Dit concept spreekt alle soorten klanten aan: van zakenmensen die komen lunchen tot jonge en minder jonge mensen en gezinnen die ’s avonds willen genieten in een muzikale en funky sfeer. Green Mango staat voor aperitieven, lekker eten en een avondje onder vrienden in een gezellig kader.”

Hoe speel je in op de trends en behoeften van klanten?

De basis van het concept is de gourmetburger, met een burger die smaak en prijs-kwaliteit centraal stelt. “Een burger brengt mensen samen. Iedereen houdt ervan, in elke cultuur, en je kunt er tot in het oneindige mee variëren”, vertelt Anthony May.

Bovendien kun je een burger aanpassen aan elk moment. “In een burger neem je echt elke trend mee. Naargelang de foodcost kunnen we recepten vereenvoudigen of net verfijnen. We passen onze recepten continu aan, maar blijven altijd trouw aan ons ‘gourmet-DNA’. De prijs-kwaliteitverhouding en de foodcost primeren altijd. Nog een trend is de opmars van de vegetarische en veganproducten. Wij bieden dat type burgers aan, maar ook burgers voor wie geleidelijk de overstap willen maken naar minder vlees. Dat is de kans bij uitstek om anders te leren eten.”

Hoe ziet de zomer eruit voor Green Mango?

Seizoensproducten voorrang geven is een goede gewoonte bij Green Mango. “In de lente bieden we een meer mediterrane keuken aan met rucola, gekonfijte tomaten, mozzarella, parmezaan, ... In de zomer werken we een ‘verwennerijkaart’ uit met meer uitgesproken smaken, zoals cheddar of roquefort. In onze cocktails en mocktails ligt de nadruk deze zomer op rood fruit, zoals aardbeien en frambozen. De decoratie op de glazen ziet er ook wat anders uit, met aromaten, amandelen, tijm, basilicum, ... Dat alles binnen de filosofie van het huis: ‘gezond, vol vitaminen en lekker’.

In de zomer zijn er ook heel wat evenementen die veel marketing vragen: Happy Hours, After Works, grote schermen voor het EK, ... We zijn ook buiten onze vestigingen aanwezig op festivals, sportevenementen, enzovoort. We etaleren onze merken op dit soort events, met een complete analyse van onze stromen, met het oog op een maximale winstmarge.”

Green Mango

Wat maakt van Green Mango een aantrekkelijke werkgever?

“Allereerst zijn mensen trots om voor Green Mango te werken, dankzij ons dynamische en positieve imago.

Bovendien biedt het bedrijf het personeel interessante perspectieven. Zo krijgen ze de mogelijkheid om franchisenemer te worden, zodat ze zichzelf tot ondernemers kunnen ontpoppen. Ze krijgen ondersteuning van het management en we betrekken hen in het besluitvormingsproces. De franchisenemer geniet al van bij de start van zijn activiteit van een sterk merk, de voordelen van groepsaankopen, participatief management en een bedrijfscultuur met een sterk samenhorigheidsgevoel.

Dat is een win-win waarmee we de uitdagingen in de horeca aangaan: de hoge personeelskosten, stijgende energieprijzen en steeds striktere en dwingender regels. Bovendien kennen wij weinig personeelsverloop, een teken dat mensen zich goed voelen. In de zomer, in het terrasseizoen, werken we met jobstudenten die heel graag de handen uit de mouwen steken voor een merk als het onze.”

Waarom is het partnerschap met Solucious belangrijk voor Green Mango?

“Solucious heeft de capaciteit en de structuur om in te spelen op onze verwachtingen, met name wat betreft de hoeveelheid en variatie van de producten. Wij bestellen bijna alles bij hen -droge, verse en diepgevroren voeding-, behalve ultraverse ingrediënten. Het bestelsysteem loopt op wieltjes en de verkopers volgen ons op de voet.

Zij weten dus perfect wat we nodig hebben. Ze helpen ons om het percentage van onze foodcost onder de 25% te houden, om zo het hele jaar door rendabel te blijven. Op basis van deze parameter gaan ze op zoek naar de producten die we nodig hebben en ze helpen onze marges te bewaken. Zonder ons partnership met Solucious zou het veel moeilijker geweest zijn om te groeien.”

Zonder ons partnershap met Solucious zou het veel moeilijker geweest zijn om te groeien.

AZ Sint-Blasius zet veggie in de kijker

Unieke services van foodservicebedrijf Solucious

 Persoonlijk contact en flexibiliteit
 Ruim assortiment aan goede kwaliteit en prijzen
 Nuttige recepten en inspiratie

Meer weten? 

Contacteer je accountmanager  

Of ontdek de unieke services van Solucious

Nog meer klantverhalen

betrouwbare horecaleverancier met unieke track-and-trace service


Waarom The Huggy's Bar voor Solucious kiest

  Tijdsbesparing door makkelijk online bestellen
  Huismerken met mooie prijs-kwaliteitsverhouding: controle over je kosten.
  Professionele speler die zich flexibel kan opstellen.

“ De betrouwbare, eersteklas service en het zeer grote assortiment aan competitieve prijzen maakte de keuze voor Solucious vanzelfsprekend. 

Thomas Mémurlin
CEO The Huggy's Bar 


bekijk de case study  

Connecteer jouw bestelsysteem met Solucious

  Zo is de foutenmarge kleiner. 
  Hou je makkelijker controle over je kosten.
 Loopt vooraadbeheer gestroomlijnd en volledig automatisch.

Dankzij onze samenwerking met Solucious en Growzer kunnen we prijzen automatisch aanpassen en in realtime bekijken welke producten we wanneer verkocht hebben en hoeveel die hebben gekost

Jelle Lissens
Food & Beverage Quality Controller bij Bavet


bekijk de case study  



Ontdek alle klantverhalen  




Wie is Solucious? 

Solucious is een 100% Belgische groothandel met een ruim assortiment food- aan scherpe prijzen. Als foodservicebedrijf van Colruyt Group leveren we aan meer dan 25.000 professionele klanten. We zijn een horeca groothandel, maar ook een foodservicepartner voor grootkeukens, bedrijven, scholen en overheden. We maken het je graag makkelijk. Want elke minuut in jouw keuken telt. Je bestelt alles eenvoudig online, wij leveren dit tot aan jouw voorraadruimtes. Volgens afspraak natuurlijk, want onze betrouwbare service is vanzelfsprekend. 


Jelle Lissens Food & Beverage Quality Manager Bavet“Omdat wij op Solucious kunnen bouwen – op hun uitgebreide aanbod, betrouwbare leveringen en innovatieve oplossingen – kunnen onze teams in alle Bavet-vestigingen meer tijd besteden aan zaken die er echt toe doen.”
Jelle Lissens Food & Beverage Quality Manager Bavet