Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Bij Solucious vinden we de betrouwbaarheid van onze dienstverlening erg belangrijk. We meten de kwaliteit van onze dienstverlening en sturen bij waar nodig. Omdat we daarover transparant willen zijn, delen we die informatie ook al geruime tijd met jou als klant.

En dat doen we ook deze maand.

Zeker in deze uitzonderlijke tijden is de kwaliteit van onze dienstverlening belangrijk.

Niettemin blijft er ook op onze organisatie impact. Door de opvolging van onze processen en de extra inzet van onze medewerkers blijven we snel bijsturen, waardoor onze dienstverlening verzekerd blijft.

1. Toelichting cijfer 'minimale beschikbaarheid producten'

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten snel en in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Hoe meten we dit?

We meten zowel het percentage producten op stock als het aantal gevraagde hoeveelheden t.o.v. minimale stockbeschikbaarheid van een bepaald product.

Resultaat mei

95,39 % minimale stockbeschikbaarheid

Onze eigen voorraden blijven goed op peil. We blijven de situatie op de voet volgen en verhogen eigen voorraden zo veel mogelijk.

2. Toelichting cijfer 'on time delivery'

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het effectief moment van leveren t.o.v. het afgesproken levervenster.

Resultaat mei

93.1 % on time delivery

Ook de voorbije maand verliepen onze leveringen binnen het afgesproken levervenster. We blijven laad-en lostijden analyseren en sturen bij waar nodig. Nieuw is dat onze bezorgers nu ook ondersteuning krijgen van bezorgersmentors die hen ondersteunen in efficiënte dienstverlening.

3. Toelichting cijfer 'in full'

  
Wat betekent dit?

‘In full’ staat voor het aantal complete bestellingen bij levering.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat we je bestelling volledig bezorgen: je ontvangt alle bestelde producten, in de juiste hoeveelheden. Op die manier kan jij je dagelijks werk optimaal uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het aantal klachten van onze klanten over onvolledige bestellingen. Daarnaast controleren we zelf onze interne werking, door je leverbon te vergelijken met je bestelbon. Op die manier weten we hoeveel leveringen afwijken van de bestellingen.

Resultaat mei

82,2 % in full

De toegenomen vraag bij zowel onze klanten als onze leveranciers zorgt ervoor dat onze leveringen niet altijd volledig zijn. Om te blijven inzetten op volledige leveringen, doen we extra acties zoals dagdagelijkse opvolging van manco’s en structurele kwaliteitscontroles op rondgehaalde bestellingen.