Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Bij Solucious vinden we de betrouwbaarheid van onze dienstverlening erg belangrijk. We meten de kwaliteit van onze dienstverlening en sturen bij waar nodig. Omdat we daarover transparant willen zijn, delen we die informatie ook al geruime tijd met jou als klant.

En dat doen we ook deze maand.

Zeker in deze uitzonderlijke tijden is de kwaliteit van onze dienstverlening belangrijk.

Niettemin blijft er ook op onze organisatie impact. Door de opvolging van onze processen en de extra inzet van onze medewerkers blijven we snel bijsturen, waardoor onze dienstverlening verzekerd blijft.

1. Minimale beschikbaarheid van producten

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten steeds kan bestellen, en je jouw voorraad zo op peil kan houden.

Hoe meten we dit?

We volgen de stock nauw op:
- Hoeveel procent van onze product hebben we op voorraad?
- Wat zijn de gevraagde hoeveelheden van klanten, en kunnen we dat aanbieden? 

Resultaat februari

94,9 % minimale stockbeschikbaarheid

Onze eigen voorraden blijven goed op peil. We blijven de situatie op de voet volgen en verhogen eigen voorraden zo veel mogelijk.

2. 'On time delivery' of tijdige levering

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

Met behulp van onze track-and-trace meten we het effectief moment van leveren. Dit vergelijken we met het afgesproken levervenster.
Dit doen we zeer strikt. Is de levering 1 minuut vroeger of later dan afgesproken? Ook dan rekenen we dit als 'niet op tijd'.  

Resultaat februari

86,2 % on time delivery

Ook de voorbije maand verliepen onze leveringen binnen het afgesproken levervenster. We blijven laad-en lostijden analyseren en sturen bij waar nodig. Nieuw is dat onze bezorgers nu ook ondersteuning krijgen van bezorgersmentors die hen ondersteunen in efficiënte dienstverlening.

3. 'In full' of volledige levering

  
Wat betekent dit?

‘In full’ staat voor het aantal complete bestellingen bij levering.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat we je bestelling volledig bezorgen: je ontvangt alle bestelde producten, in de juiste hoeveelheden. Op die manier kan jij je dagelijks werk optimaal uitvoeren.

Hoe meten we dit?

Meten hoeveel leveringen afwijken van de bestellingen, doen we op verschillende manieren:

- We meten het aantal klachten van klanten over onvolledige bestellingen.
- Daarnaast controleren we zelf onze interne werking, door je leverbon te vergelijken met je bestelbon.
- Ook hier zijn we streng voor onszelf. Zelfs de kleinste afwijking - een potje yoghurt of een blikje limonade - is genoeg om de levering als 'onvolledig' te tellen.

Resultaat februari

85,2 % in full

De toegenomen vraag bij zowel onze klanten als onze leveranciers zorgt ervoor dat onze leveringen niet altijd volledig zijn. Om te blijven inzetten op volledige leveringen, doen we extra acties zoals dagdagelijkse opvolging van manco’s en structurele kwaliteitscontroles op rondgehaalde bestellingen.