Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Een betrouwbare dienstverlening is cruciaal voor jou als klant.

Die dienstverlening willen we als foodservicepartner elke dag opnieuw waarmaken.

We meten de kwaliteit van onze dienstverlening in detail en volgen deze nauw op. Waar nodig sturen we bij. Jou als klant op een eerlijke en transparante manier hierin meenemen, vinden we al even belangrijk.

Recent besloten we dan ook om, als eerste foodservice leverancier, de resultaten van ons service niveau te delen met onze klanten. We willen dit consequent en transparant doen, dus ook wanneer het even minder goed zit. Concreet informeren we jou maandelijks over de beschikbaarheid van onze producten en over hoeveel bestellingen we op tijd bezorgden de maand voordien. 

Daarnaast vertellen je ook wat we eraan doen om die betrouwbaarheid elke dag opnieuw waar te maken of verder te verbeteren.

1. Toelichting cijfer 'beschikbaarheid producten'

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten snel en in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Hoe meten we dit?

We meten zowel het percentage producten op stock als het aantal gevraagde hoeveelheden t.o.v. stockbeschikbaarheid van een bepaald product.

Resultaat juli

98,63% stockbeschikbaarheid

In vergelijking met de vorige maanden blijft het percentage in stockbeschikbaarheid stabiel. Ons streefdoel is een volle 99% beschikbaarheid.

2. Toelichting cijfer 'on time delivery'

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het effectief moment van leveren t.o.v. het afgesproken levervenster.

Resultaat juli

84,9% on time delivery

Het aantal leveringen volgens afgesproken levervenster blijft stabiel. Van het aantal leveringen die buiten dit levervenster vielen, werd 11,1% te vroeg geleverd en 4% te laat. Dit resultaat ligt in dezelfde lijn als de vorige maanden. Het percentage van te late leveringen (4,0%) is echter het laagste sinds we startten met de metingen.