Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Een betrouwbare dienstverlening is cruciaal voor jou als klant.

Die dienstverlening willen we als foodservicepartner elke dag opnieuw waarmaken.

We meten de kwaliteit van onze dienstverlening in detail en volgen deze nauw op. Waar nodig sturen we bij. Jou als klant op een eerlijke en transparante manier hierin meenemen, vinden we al even belangrijk.

Recent besloten we dan ook om, als eerste foodservice leverancier, de resultaten van ons service niveau te delen met onze klanten. We willen dit consequent en transparant doen, dus ook wanneer het even minder goed zit. Concreet informeren we jou maandelijks over de beschikbaarheid van onze producten en over hoeveel bestellingen we op tijd bezorgden de maand voordien. 

Daarnaast vertellen je ook wat we eraan doen om die betrouwbaarheid elke dag opnieuw waar te maken of verder te verbeteren.

1. Toelichting cijfer 'minimale beschikbaarheid producten'

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten snel en in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Hoe meten we dit?

We meten zowel het percentage producten op stock als het aantal gevraagde hoeveelheden t.o.v. minimale stockbeschikbaarheid van een bepaald product.

Resultaat febuari

97,25% minimale stockbeschikbaarheid

Een optimalisatie van onze werkwijze zorgde in december tijdelijk voor een lichte daling in minimale stockbeschikbaarheid. Dankzij deze optimalisatie anticiperen we voortaan nog sneller op tijdelijk onbeschikbare producten. We vermelden dit nu ook eerder op de website, met als resultaat: meer complete bestellingen bij levering. Verdere optimalisatie zal dit cijfer verder verhogen.

2. Toelichting cijfer 'on time delivery'

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het effectief moment van leveren t.o.v. het afgesproken levervenster.

Resultaat februari

85,6% on time delivery

In februari zien we een stagnering van het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster. We blijven acties ondernemen om nog meer leveringen op tijd te bezorgen. Van het aantal leveringen die buiten dit levervenster vielen, werd 9,9% te vroeg geleverd en 4,5% te laat.

3. Toelichting cijfer 'in full'

  
Wat betekent dit?

‘In full’ staat voor het aantal complete bestellingen bij levering.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat we je bestelling volledig bezorgen: je ontvangt alle bestelde producten, in de juiste hoeveelheden. Op die manier kan jij je dagelijks werk optimaal uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het aantal klachten van onze klanten over onvolledige bestellingen. Daarnaast controleren we zelf onze interne werking, door je leverbon te vergelijken met je bestelbon. Op die manier weten we hoeveel leveringen afwijken van de bestellingen.