Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Bij Solucious vinden we de betrouwbaarheid van onze dienstverlening erg belangrijk. We meten de kwaliteit van onze dienstverlening en sturen bij waar nodig. Omdat we daarover transparant willen zijn, delen we die informatie ook al geruime tijd met jou als klant.

En dat doen we ook deze maand.

Zeker in deze uitzonderlijke tijden is de kwaliteit van onze dienstverlening belangrijk.

Niettemin blijft er ook op onze organisatie impact. Door de opvolging van onze processen en de extra inzet van onze medewerkers blijven we snel bijsturen, waardoor onze dienstverlening verzekerd blijft.

1. Toelichting cijfer 'minimale beschikbaarheid producten'

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten snel en in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Hoe meten we dit?

We meten zowel het percentage producten op stock als het aantal gevraagde hoeveelheden t.o.v. minimale stockbeschikbaarheid van een bepaald product.

Resultaat november

95,43 % minimale stockbeschikbaarheid

De verstoring van de wereldwijde logistieke ketting zorgt voor wel wat uitdagingen, ook op vlak van stockbeheer. Om een buffer te vormen voor stockbreuken bij onze leveranciers verhoogden we zoveel mogelijk onze eigen voorraden. Hierdoor bleef de daling van de minimale stockbeschikbaarheid t.o.v. vorige maand beperkt. We volgen deze situatie op de voet en sturen bij waar mogelijk.

2. Toelichting cijfer 'on time delivery'

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het effectief moment van leveren t.o.v. het afgesproken levervenster.

Resultaat november

92,9 % on time delivery

Het percentage tijdige leveringen daalde deze maand tot 90,7%. Het economisch herstel is ook voor onze bezorgers voelbaar op de weg. We ondernemen meerdere acties, waaronder de aanwerving van extra bezorgers. Op deze manier kunnen we beter inspelen op de toegenomen drukte en zetten we extra in op het leveren binnen het afgesproken levervenster.

3. Toelichting cijfer 'in full'

  
Wat betekent dit?

‘In full’ staat voor het aantal complete bestellingen bij levering.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat we je bestelling volledig bezorgen: je ontvangt alle bestelde producten, in de juiste hoeveelheden. Op die manier kan jij je dagelijks werk optimaal uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het aantal klachten van onze klanten over onvolledige bestellingen. Daarnaast controleren we zelf onze interne werking, door je leverbon te vergelijken met je bestelbon. Op die manier weten we hoeveel leveringen afwijken van de bestellingen.

Resultaat november

80,1 % in full

De toegenomen vraag bij zowel onszelf als onze leveranciers zorgt ervoor dat onze leveringen niet altijd volledig zijn. Omdat we weten hoe belangrijk een volledige levering is, hebben we hiervoor extra acties opgezet. Zo focussen we op onze bestaande klanten en laten we tijdelijk geen nieuwe klanten toe. Daarnaast zetten we in op bijkomende kwaliteitscontroles op rondgehaalde bestellingen en werven we extra orderpickers aan.