Solucious in cijfers

Solucious in cijfers

Communiceren over onze betrouwbaarheid

 

Bij Solucious vinden we de betrouwbaarheid van onze dienstverlening erg belangrijk. We meten de kwaliteit van onze dienstverlening en sturen bij waar nodig. Omdat we daarover transparant willen zijn, delen we die informatie ook al geruime tijd met jou als klant.

En dat doen we ook deze maand.

Zeker in deze uitzonderlijke tijden is de kwaliteit van onze dienstverlening belangrijk.

Niettemin blijft er ook op onze organisatie impact. Door de opvolging van onze processen en de extra inzet van onze medewerkers blijven we snel bijsturen, waardoor onze dienstverlening verzekerd blijft.

1. Toelichting cijfer 'minimale beschikbaarheid producten'

  
Wat betekent dit?

Beschikbaarheid staat voor hoeveel producten je in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je gewenste producten snel en in de gevraagde hoeveelheden kan bestellen.

Hoe meten we dit?

We meten zowel het percentage producten op stock als het aantal gevraagde hoeveelheden t.o.v. minimale stockbeschikbaarheid van een bepaald product.

Resultaat augustus

96,56% minimale stockbeschikbaarheid

Onze minimale stockbeschikbaarheid in augustus is sterk verbeterd ten opzichte van vorige maand. We gaan opnieuw richting het niveau van voor de Corona-periode.
Voor bepaalde producten, waaronder beschermingsartikels zoals handschoenen, blijft de vraag groot en het wereldwijde aanbod ontoereikend om aan deze vraag te voldoen. Dit specifieke en tijdelijke tekort had ook impact op onze stockbeschikbaarheid. Niettemin en dankzij de gezamenlijke efforts met onze leveranciers blijft in de gegeven omstandigheden onze algehele stock ruimvoldoende beschikbaar.

2. Toelichting cijfer 'on time delivery'

  
Wat betekent dit?

'On time delivery' staat voor het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat je je aangekochte producten snel binnen het afgesproken levervenster bezorgd krijgt, zodat jij je geplande activiteiten kan uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het effectief moment van leveren t.o.v. het afgesproken levervenster.

Resultaat augustus

85,9% on time delivery

In augustus zien we een lichte stijgng van het aantal leveringen binnen het afgesproken levervenster. We blijven analyseren en acties ondernemen om nog meer leveringen op tijd te bezorgen. Van het aantal leveringen die buiten dit levervenster vielen, werd 11% te vroeg geleverd en 3,1% te laat.

3. Toelichting cijfer 'in full'

  
Wat betekent dit?

‘In full’ staat voor het aantal complete bestellingen bij levering.

Waarom vinden we dit belangrijk?

Om jou te verzekeren dat we je bestelling volledig bezorgen: je ontvangt alle bestelde producten, in de juiste hoeveelheden. Op die manier kan jij je dagelijks werk optimaal uitvoeren.

Hoe meten we dit?

We meten het aantal klachten van onze klanten over onvolledige bestellingen. Daarnaast controleren we zelf onze interne werking, door je leverbon te vergelijken met je bestelbon. Op die manier weten we hoeveel leveringen afwijken van de bestellingen.

Resultaat augustus

84,9% in full

In augustus zien we een afname van het aantal complete bestellingen bij levering. We ondernemen acties ondernemen om nog meer bestellingen volledig te bezorgen.