Dinsdag, 9 Juni 2020 om 11:00
De snelle verspreiding van het coronavirus heeft op korte tijd een grote impact nagelaten. Ook op de horeca: de verplichte sluiting was een streep door de rekening van vele zaken.
Als foodservicebedrijf van Colruyt Group vonden wij het enorm belangrijk om onze maatschappelijke rol op te nemen. We gingen meteen over tot actie. Toen het initiatief #HorecaComeback werd opgericht, ondersteunden wij dit met veel plezier als premium partner. Samen met onder andere Coca-Cola, Gault&Millau, Pepsico en meer.
We geloofden hierin, omdat het een samenwerking was tussen de ganse keten: van eindconsumenten en horecazaken, over grossiers en leveranciers, tot sectororganisaties en zelfs de overheid. Met in het centrum: de horecazaak.
Resengo bouwde een platform voor de realisatie van dit initiatief: horecazaken konden zich eenvoudig registreren, net zo eenvoudig kochten consumenten waardebonnen van hun favoriete horecazaken. De kosten hiervoor? Die werden gedragen door de premium partners. Zo hadden horecazaken enkel onmiddellijke inkomsten, zonder één cent te moeten uitgeven.
Alle partners van #HorecaComeback investeerden om zo veel mogelijk eindconsumenten in te lichten over dit initiatief. Want hoe meer mensen het initiatief kennen, hoe meer verkochte waardebons en hoe meer opbrengst voor de horeca. Zelf deelden we dit massaal op onze sociale media en communiceerden we dit via onze website, e-mails en advertenties. Door de samenwerking en communicatie van alle partners hebben we samen een mooi eindresultaat bereikt. En dat smaakt naar meer! Want samenwerking brengt ons verder in deze moeilijke tijden.
We ondersteunden niet alleen #HorecaComeback, maar ook andere, tijdelijke initiatieven. Zoals tewerkstelling van horecamedewerkers in tijdelijke werkloosheid binnen Colruyt Group. Het ontzorgen van zorgmedewerkers bij hun dagelijkse boodschappen. En wij leveren ook tijdelijk aan huis bij particulieren.